۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۳

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تحکیم بستر چالش اصلی مسکن سازی در شمال کشور است

تحکیم بستر چالش اصلی مسکن سازی در شمال کشور است

رشت- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشگامی گیلانی‌ها در آورده گذاری برای اجرای پروژه ساخت مسکن گفت: تحکیم بستر چالش اصلی مسکن سازی در شمال کشور است.

علی نبیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روند اجرای پروژه مسکن ملی در گیلان با سرعت قابل قبولی در حال انجام است و رشد چشمگیری نسبت به یکسال گذاشته داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن در گیلان با جهش همراه بوده است، گفت: در بازدیدی که از بخش‌های مختلفی از پروژه‌های مسکن ملی در شهرستان‌های گیلان از جمله رشت صورت گرفت، شواهد و آمارها جهش بلند در اجرای نهضت ملی مسکن در استان را نشان می‌دهد.

نبیان با اشاره به ساخت ۴۴ هزار واحد مسکن در گیلان بیان کرد: پیشرفت چشمگیر پروژه‌های نهضت ملی مسکن در گیلان منجر به امیدآفرینی در مردم شده و در فهوای این امید آفرینی، اعتمادسازی صورت گرفته است.

وی اشاره به اهمیت مشارکت مردم در جهش تولید مسکن افزود: مردم با تأمین منابع به موقع در آهنگین کردن سرعت پیشرفت پروژه‌های مسکن نقش مؤثری را ایفا می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گیلانی‌ها در تأمین منابع نهضت ملی مسکن پیشگام هستند، گفت: در پروژه‌های نهضت ملی مسکن آورده مالی برخی متقاضیان به بیش از ۱۹۰ میلیون تومان می‌رسد که نشان دهنده اعتمادسازی اجتماعی و اقبال عمومی از نهضت ملی مسکن است.

نبییان به ارائه آماری از میزان پیشرفت پروژه مسکن در گیلان پرداخت و بیان کرد: روند پروژه‌های مسکن چه در نهضت ملی، بازآفرینی شهری، خود مالکی و مسکن روستایی به گونه‌ای عمل شده که پیشرفت پروژه‌ها ۱۰ درصد تا ۱۰۰ درصد را شامل می‌شود.

تحکیم بستر چالش اصلی مسکن سازی در شمال کشور است

به گفته وی، بهره برداری از پروژه‌های مسکن در کشور و استان گیلان در سرفصل‌های مختلف به صورت مناسبت محور انجام می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تحویل حدود ۶ هزار مسکن در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد مسکن به صورت خود مالکی، بازآفرینی شهری و روستایی به متقاضیان گیلانی واگذار شده است.

نبیان تحکیم بستر را از اهم مشکلات پروژه‌های مسکن سازی در شمال کشور برشمرد و بیان کرد: پروژه‌های مسکن در استان‌های شمالی به ویژه گیلان به جهت شرایط اقلیمی و مرغوبیت زمین با مساله تحکیم بستر مواجه هستند و بخش قابل توجهی از زمان و هزینه صرف «تحکیم بستر» می‌شود.

کد خبر 6137614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha