۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۳

در مقابل موشک های بالستیک؛

سیستم دفاع هوایی روسیه در ۴ ثانیه واکنش نشان می دهد

سیستم دفاع هوایی روسیه در ۴ ثانیه واکنش نشان می دهد

روسیه از سیستم دفاع هوایی آزمایشیS۵۰۰ خود استفاده می کند. این کشور مدعی است سیستم مذکور برد ۶۰۰ کیلومتری در مقابل موشک های بالستیک و ۵۰۰ کیلومتری در مقابل سیستم های دفاع هوایی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این سیستم توسط Almaz-Anteyبرای حفاظت از پل کرچ توسعه یافته که مسیر کلیدی در خطوط تامین ذخایر روسیه در جنوب اکراین است. این اسلحه که مدت زمان واکنش آن ۴ ثانیه است، قابلیت هدف گرفتن در مدار پایین زمین از جمله ماهواره ها را دارد.

سامانه S۵۰۰شامل ۶ بخش متمایز اما متصل به یکدیگر است که عبارتند از وسیله پرتاب ۷۷P۶ ، پست های فرماندهی ۵۵K۶MA و۸۵Zh۶-۲ ، رادار مدیریت میدان ۹۱N۶A(M) ، رادار ۹۶L۶-Ts رادارهای مدیریت چند وجهی ۷۶T۶ و ۷۷T۶ ABM. این بخش ها روی کامیون های چند چرخی BAZ سوار می شوند.

با این وجود هنوز قابلیت اسلحه تایید نشده است. در آوریل سال جاری سرگی شویگو وزیر دفاع سابق روسیه اعلام کرد این سامانه امسال به کار گرفته می شود. همچنین به گفته او ۲ نوع از این سیستم (ضد موشک و ضد هواپیما) به کار گرفته می شود.

کد خبر 6138668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      1 1
      موشکهای مافوق صوت بالدار وبازیاب بسازیدکه قادربه حمل انواع موشک ،بمب،راکت،پهپادها،و..باشد وبعدازرسیدن به مقصدوشناسایی وشلیک به اهداف خودبتواندبازگردد ،همچون یک هواپیما،وباچتر درمکان خاصی مثلاًدریاچه مصنوعی آبی یاروغنی یاژلی و ..فرودآیدحتی میتوان فقط مدلهای شناسایی،یاموشک جنگنده باهوش مصنوعی ساخت
      • محمد ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
        0 0
        باش
    • ناشناس IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      0 0
      با یک موشک ساخت آمریکا یا اسرائیل نابود می شود مثل اس ۴۰۰ها یا اس ۳۰۰ ایران که اسرائیل تنها با یک موشک نابود کرد
    • نوریه بیگم صدخروی ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      0 0
      لعنت به جنگ که خانمانسوزه .لعنت بر امریکا ودارودسته پلید اروپایی فاشیست که در تمام دنیا فقر جنگ خونریزی وغارت درست کردن .دست مریزاد روسیه که با این دول وحشی بی وجدان جدال میکنه تا جلوی نابودی دنیا رو بگیره وگر نه وحشیهای غربی تشنه خون وقدرت هستند ننگ ولعن ونفرین بر این دول خونخوار جنگ طلب غارتگر
      • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
        0 0
        یه نفسی بکش اخوی..از چی عصبانی هستی این همه فحش میدی؟ جنگ برای دولتهاس ما مردم بیچاره نهایت سر نون و گوشت باهم دعوا کنیم اونایی که موشک و اسلحه میسازن نیاز انسان ازهده نیستش نیاز انسانهای حنگ طلب هستش حالا میتونه دول اروپایی فاشیست غربی باشه یا شوروی و چین کمونیست خونخوار باشه یا امریکای جهانخوار.