۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۰

با هدف بهره‌مندی دانشوران انجام شد؛

اهدای کتابخانه آذرتاش آذرنوش به مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی

اهدای کتابخانه آذرتاش آذرنوش به مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی

کتابخانه آذرتاش آذرنوش استاد دانشکده الهیات و معارف اسلامی و عضو فقید شورای عالی علمی مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، با هدف بهره‌مندی دانشوران به این مرکز اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتابخانه مرحوم آذرتاش آذرنوش، استاد دانشکده الهیات و معارف اسلامی و نخستین مدیر گروه ادبیات عرب دانشگاه تهران و عضو فقید شورای عالی علمی مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، توسط همسر و فرزندان او به مجموعه کتابخانه‌های اهدایی مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی اهدا شد که به‌صورت مستقل و به نام او نگه‌داری و مورد استفاده پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

این کتابخانه که با هدف بهره‌مندی دانشوران اهدا شده است، حاوی ۴۶۴٨ جلد کتاب و نشریه و همچنین فیش‌ها و یادداشت‌های تحقیقی اوست که بخش عمده و اصلی آن، در حوزه زبان و ادبیات عربی یعنی رشته‌ای که آن زنده‌یاد در آن تخصص یافته بود، است.

مرحوم آذرنوش در نخستین سال‌های تأسیس مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، به آن‌جا پیوست و در شمار اعضای هیأت علمی آن درآمد و در دهم آذر ١٣۶۴، به مدیریت بخش ادبیات عرب منصوب شد. از آن پس که شورای عالی علمی مرکز به‌وجود آمد، در زمره اعضای اصلی آن جای گرفت، و تا زمان درگذشت، هم‌چنان در جلسات شورا حضوری مؤثر داشت.

آذرنوش، نیمه مهر ١۴٠٠ در تهران، در هشتادوچهار سالگی دیده از جهان فروبست و با بدرقه در سرسرای مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

کد خبر 6138851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha