۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶

محمودی در نشست خبری:

تعرفه‌ها و اقلام به نمایندگی‌های در خارج کشور ارسال شده است

تعرفه‌ها و اقلام به نمایندگی‌های در خارج کشور ارسال شده است

مسوول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور گفت: اغلب تعرفه‌ها و اقلام به نمایندگی‌های ما ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا محمودی مسؤول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور در نشست خبری خود ضمن تسلیت شهدای خدمت، اظهار داشت: در وزارت خارجه برای برگزاری انتخابات در سال آینده درخال برنامه ریزی بودیم که این حادثه تلخ پیش آمد و باعث شد ما در این بازه زمانی انتخابات را در خارج از کشور اجرا کنیم. با نمایندگی‌های خودمان و سرکنسولگری‌های خودمان تماس گرفتیم. از ۱۳۸ نمایندگی ما نامه‌هایی را برای ارسال اقلام و تعرفه‌ها دریافت کردیم.

وی ادامه داد: اغلب تعرفه‌ها و اقلام به نمایندگی‌های ما ارسال شده است.

مسؤول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور گفت: ۳۴۴ صندوق اخذ رأی تا به این لحظه در خارج از کشور داریم.

محمودی افزود: در حوزه کشورهای همسایه هم پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم. در عراق ۶ حوزه اخذ رأی و ۲۳ صندوق اخذ رأی را داریم. سرکنسولی های در تلاشند بتوانند صندوق‌های سیار را هم داشته باشیم.

وی گفت: تعداد زیادی از هموطنان ایران مقیم کانادا درخواست داشتیم تا بتوانیم با توجه به تعطیلی سفارتمان در کانادا از آنها هم اخذ رأی داشته باشیم. در حال حاضر منتظر پاسخ طرف کانادایی هستیم.

محمودی در مورد نحوه اطلاع رسانی در خارج از کشور گفت: صندوق‌ها حتماً در محل سفارت‌های ایران در خارج از کشور دایر است. با مقامات محل رایزنی‌ها انجام شده است.

وی عنوان کرد: در انگلیس بیش از ۱۰ صندوق اخذ رأی داریم.

محمودی افزود: اخذ رأی زندانیان ایرانی در کشورها متفاوت است. سرکنسولی های برای اخذ رأی ایرانیانی که در برخی کشورها محبوس هستند پیگیر هستند. تمام تلاش خود را کردیم حتی اگر در یک کشور تعداد اندکی ایرانی داشتیم این اقدام را پیگیری کردیم تا صندوق اخذ رأی را در آن کشور داشته باشیم.

وی گفت: همکاران ما در توکیو هم در تلاشند تا آرای ایرانیان را اخذ کنند.

محمودی در مورد اخذ رأی در عربستان گفت: حتماً در سفارت ایران در ریاض و جده صندوق اخذ رأی داریم.

وی گفت: در خارج از کشور داشتن شناسنامه یا گذرنامه معتبر برای اخذ رأی کفایت می‌کند.برای حضور رأی اولی‌ها در خارج از کشور در تلاش هستیم.

محمودی در مورد وضعیت مشارکت در خارج از کشور گفت: ایرانیان مقیم خارج از کشور به کشور خود علاقمند هستند و موضوعات کشورشان را رصد می‌کنند. طی چند هفته اخیر که در حال تهیه مقدمات برای اتباع ایرانیان بودیم بازخوردهای بسیار دلگرم کننده‌ای را داشتیم ۱۰ تا ۱۵ پیام فقط بنده از ایرانیان مقیم کانادا که در خواست اخذ رأی داشتند، دریافت کردم.

وی افزود: در آمریکا بیش از ۳۰ شعبه اخذ رأی خواهیم داشت که بیشترین تعداد شعبه اخذ رأی را در این کشور داریم.

محمودی در مورد وجود صندوق رای در کردستان عراق افزود: در کشور عراق در ۶ حوزه از جمله سلیمانیه و اربیل صندوق اخذ رای خواهیم داشت. به نمایندگی‌ها اعلام کردیم در این بازه زمانی با توجه به اینکه قانون انتخابات کشور داشتن شناسنامه یا کارت ملی و یا گذرنامه است، هموطنان می‌توانند با ارایه این مدارک رای خود را به صندوق بیندازند.

محمودی گفت: در هفته جاری همه اقلام و تجهیزات به دست سفارت خارنه ها خواهد رسید. با همه سفرای و سرکنسول‌ها و کنسول‌ها در تماس و تعامل بودیم تا آمادگی لازم را برای انتخابات محیا کنند لذا اطمینان لازم را از برگزاری انتخابات خوب را در نمایندگی‌ها داریم.

مسوول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور افزود: همکاران من در دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن و نمایندگی دایم ایران در نیویورک به من اطلاع دادند که هماهنگی‌های لازم برای داشتن صندوق سیار در حوزه کشور امریکا را هم انجام داده‌اند.

وی گفت: در حوزه کشورهای همسایه هم پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم. با توجه به اینکه تعداد هموطنان ما در کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس وجود دارد تدابیر لازم اندیشیده شده است.

مسوول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور عنوان کرد: ملاقاتی را با حافظ منافع کانادا در تهران داشتیم و یادداشتی را هم ارسال کردیم مبنی بر اینکه حق مسلم هموطنان ما را به رسمیت بشناسند تا بتوانیم آرای هموطنان مان در کانادا را هم داشته باشیم.

وی در مورد بیانیه سفارت ایران در ایتالیا مبنی بر تهدیدات معاندین، گفت: اقای صبوری سفیرمان در رم توضیحاتی را ارائه کردند. تعداد اندکی قصد داشتند تحت عنوان جامعه ایرانیان برخی از هموطنان ما را تحت تاثیر قرار دهند. رایزنی لازم با مقامات محل انجام شده و زمینه اخذ رای فراهم است.

محمودی عنوان کرد: پیش بینی‌های لازم و تعرفه لازم برای حجاج در بیت الله الحرام پیش بینی و آماده است. با مقامات عربستان رایزنی‌های لازم انجام شده است.

وی گفت: متولدین ۸ تیرماه ۱۳۸۵ می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. بعد از انتخابات آرای تفکیکی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6138874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha