۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۰

استاد دانشگاه های کردستان:

شرط اصلی برون رفت از چالش‌های بین‌المللی حضور مردم درانتخابات است

شرط اصلی برون رفت از چالش‌های بین‌المللی حضور مردم درانتخابات است

سنندج_استاد دانشگاه های کردستان گفت: شرط اصلی برون رفت از چالش‌های بین‌المللی حضور مردم در انتخابات است.

محمدقربان کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مسوؤلیت پذیری اجتماعی برای تعالی و رشد جامعه مؤثر است و احزاب، تشکل‌ها سندیکاها و گروه‌ها در نتیجه مسؤولیت پذیری اجتماعی شکل گرفته و با نیت آگاهی بخشی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: مدینه فاضله بر گرفته از آرمان‌های انسانی و الگوی جامعه اسلامی برگرفته از معیار و عرف حاکمیتی بر مبنای اخلاق مداری بوده و تمام رفتارها بر همین اصل اخلاقی باید باشد وبا تقوا و خدمتگزاری انحراف از حکومت‌داری به دور خواهد بود و اصل هم حرکت بر همین محور است.

وی گفت: اولویت ابتدا شرکت در انتخابات و انگیزه دادن به مردم برای حضور حداکثری است.

استاد دانشگاه کردستان اعلام کرد: کسانی که برنامه انتخاباتی دارند و پیروز میدان رقابت خواهند بود باید نیاز حیاتی و مهم کشور را که اقتصاد است مبنای فعالیت خود قرار و تقویت برنامه اقتصادی و معیشتی که اولویت اصلی بر اساس نیاز جامعه است را باید تغییر دهند.

مشارکت اصل اساسی انتخابات است

کیانی بیان کرد: اصل در انتخابات مشارکت است چنانچه سلایق مختلف هم وجود دارد پس لازم است شعار انتخاباتی بر اساس نیاز روز باشد و در کنار ارزش‌ها، فایده‌مندانه در انتخابات شرکت کنیم.

وی عنوان کرد: از آنجا که مشارکت مردم شرط اصلی انتخابات است، مردم بر اساس نیاز خود شرکت می‌کنند و سلیقه و گرایش هم هر چه باشد اصل همان حضور است.

استاد دانشگاه‌های کردستان افزود: شرط تحقق برنامه‌های کاندیدها در صورت پیروزی در انتخابات همین مشارکت چشم گیر است که منتخب را پاسخگویی در مقابل نیاز جامعه خواهد کرد.

کیانی یادآور شد: برون رفت از چالش‌های کشور و خاصتا چالش بین‌المللی شرط اصلی آن حضور مردم در انتخابات است.

وی تصریح کرد: حضور مردم رکنی اساسی است که جایگزین ندارد و تاکید مقام معظم رهبری هم همواره بر حضور گسترده مردم برای تعیین تکلیف خود بوده و عدم حضور موجب انتخاب فردی ضعیف می‌شود و مقصر همان کسانی هستند که حاضر نشدند رأی بدهند.

استاد دانشگاه‌های کردستان گفت: وظیفه اصلی و شرعی ما رأی دادن و درست انتخاب کردند است و فرد منتخب برای رفع مشکلات نباید دریغ کند.

کیانی بیان کرد: مردم ما آگاه و دانا هستند و در تحلیل و بررسی خود شرایط منطقه، شرایط داخلی و همه جوانب را می‌سنجند و می‌دانند که حضور آنها همه توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور در صحنه مردم همه تهدیدها را از بین می‌برد و نیاز امروز به رأی حداکثری فردی توانمند را بر ریاست قوه مجریه انتخاب می‌کند.

بررسی کارنامه و عملگرایی فرد منتخب در بهبود شرایط کشور مؤثر است

کیانی ادامه داد: بررسی کارنامه و سوابق شغلی و عمل‌گرایی فرد منتخب و اینکه بدانیم کابینه و مدیران او چه کسانی هستند در بهبود شرایط کشور مؤثرتر است.

وی گفت: انتخاب مدیران توانمند، با جرأت، توانا و دارای شهامت و قدر تشخیص، و کارآمدی به بهبود شرایط کنونی کمک می‌کند.

وی اذعان کرد: ما در کشور امکانات و توانایی و ظرفیت داریم و مدیر لایق می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد اما تجربه ما می‌گوید بیشترین ضربه ما از ناحیه مدیران ناتوان بوده است.

استاد دانشگاه‌های کردستان عنوان کرد: هر رأی که در صندوق انداخته می‌شود گوشزد کردن خدمت به فرد برای انجام خدمات است و باید گفت در کردستان مشکلات زیادی وجود دارد و با توجه به نیازها از بالا دست اقدامات با جنبه عمومی برای رفع مشکلات انجام شود.

کیانی بیان کرد: توانایی حل مشکلات با قاطعیت مدیران ممکن می‌شود و پشت کردن ما به صندوق رأی نه تنها مشکل گشا نیست بلکه موجب ضرر به ما می‌شود.

کد خبر 6138896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha