اشغالگری جدید آمریکا در عراق /پیام‌های مخابره شده از سمت واشنگتن

اشغالگری جدید آمریکا در عراق /پیام‌های مخابره شده از سمت واشنگتن

سخنان اخیر نامزد تصدی پست سفیر آمریکا در عراق باعث شده تحلیلگران به پیام‌های این موضع گیری خطاب به بغداد و اشغالگری جدید آمریکا در این کشور اشاره کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه المراقب العراقی در گزارشی نوشت: سخنان نامزد بایدن برای تصدی پست سفیر آمریکا در عراق بحث برانگیز شده است. تریسی جیکوبسون مدعی شده که مأموریت آتی وی حمایت سیاسی و اقتصادی از عراق برای رهایی یافتن این کشور از دست گروه‌های مسلح وابسته به ایران است!

در ادامه این گزارش آمده است: تحلیلگران معتقدند که این سخنان به معنی پیام واشنگتن خطاب به بغداد مبنی بر اینکه نقش آمریکا در عراق به پایان نرسیده، است. علاوه بر این، آمریکا تلاش می‌کند این پیام را مخابره کند که عقب نشینی نظامی از عراق جزو اولویت‌های آتی این کشور نیست. این مسأله باعث می‌شود دولت عراق در موضع سختی در برابر مطالبات مردمی مبنی بر لزوم بیرون راندن اشغالگران آمریکایی از این کشور قرار بگیرد.

المراقب العراقی اضافه کرد: آمریکا به صورت کلی به سفرای خود در کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای منطقه اختیارات تام می‌دهد به طوری که آنها می‌توانند به راحتی در امور داخلی این کشورها مداخله کنند؛ مسأله ای که از نظر کارشناسان و صاحب نظران به عنوان اشغالگری نوع جدید آمریکا یاد می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: به نظر می‌رسد نیروهای حشد شعبی و مقاومت اسلامی عراق به شدت ترس و وحشت آمریکایی‌ها را برانگیخته‌اند زیرا این گروه‌ها به جد دنبال پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در این کشور هستند.

کد خبر 6138947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha