۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲

تمام بازیکنان‌مان ستاره هستند؛

سرمربی تیم ملی هندبال بانوان: تکرار شانزدهمی جهان سخت است!

سرمربی تیم ملی هندبال بانوان: تکرار شانزدهمی جهان سخت است!

سرمربی تیم ملی هندبال دختران ایران در آستانه حضور تیمش در رقابت های قهرمانی جهان با اشاره به حریفان گفت: تکرار عنوان شانزدهمی که در دوره قبل به دست آوردیم، سخت است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی هندبال دختران ایران آخرین اردوی تدارکاتی خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی دختران جوان جهان در مقدونیه شمالی در تالار هندبال تهران برگزار کرد.

نشمین شافعیان سرمربی تیم ملی هندبال دختران جوان ایران در حاشیه آخرین اردوی تیم ملی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ۵ اردوی خوب داشتیم و یک اردوی متصل به اعزام هم از ۲۵ خرداد در تهران برگزار و فردا راهی مقدونیه شمالی خواهیم شد و خدا را شکر به یک مرز آمادگی هم رسیده ایم.

وی در مورد گروه بندی دور مقدماتی هم گفت: ما در دور مقدماتی با تیم های هلند، برزیل و رومانی بازی خواهیم داشت. بازی اول ما با تیم هلند است. با این تیم تاکنون بازی نداشته و شناختی نداریم اما بازی های آنها را دیده ایم، آنالیز کرده و فیلم بازیها در اختیار بازیکنان قرار گرفته است. رومانی هم جزء تیم های قدرتمند است و بازی سختی خواهیم داشت. برزیل هم حریف سوم ماست و فرصت این را داریم که بازیهای آنها را دیده و تیم را آنالیز کنیم.

سرمربی تیم ملی هندبال بانوان در پاسخ به این پرسش که « بازیکنان رده سنی نوجوانان در بازیهای جهانی دوره قبل از لحاظ بدنسازی در نیمه دوم از رقبا عقب می افتادند آیا این مشکل برای بازیکنانی که به رده سنی جوانان آمده اند رفع شده است؟» گفت: این مسئله بر می گردد به اردوهای بچه ها و فواصلی که باید در فصل بدنسازی کار کنند. اما این درست نیست که کل توان را در یک نیمه می گذاریم و در نیمه دوم از لحاظ بدنی توان مقابله با تیم های قدرتمند را نداریم. تلاش ما این است که توان تیم را در دو نیمه تقسیم کنیم تا این مشکل برطرف شود.

وی در خصوص بازیهای تدارکاتی هم بیان داشت: خدا را شکر برای اولین بار با تیم اروپایی بلاروس دو بازی تدارکاتی دوستانه بسیار خوب داشتیم. تیم در این دو بازی محک جدی خورد. در بازی اول با نتیجه ۳۶ بر ۲۱ باختیم اما در بازی دوم در پرتاب آزاد یا یک اختلاف نتیجه را واگذار کردیم. در کل دو بازی بسیار خوب داشتیم و توانستیم نقاط ضعف خود را شناسایی و در این مدت برطرف کنیم و امیدوارم که این دو بازی خوب به تیم ما کمک کرده باشد تا بازیهای بهتری را در رقابت های جهانی از خود نشان دهد.

شافعیان در مورد اینکه در تیم خودش چند ستاره دارد که در رقابت های جهانی قبلی مورد توجه فدراسیون جهانی قرار داشته اند هم بیان کرد: ستاره نمی گویم. ستاره در هندبال بی معنی است همه بازیکنان می توانند در زمین شاخص باشند کل تیم برای ما ستاره هستند.

سرمربی تیم ملی هندبال دختران جوان کشورمان پیرامون تکرار عنوان شانزدهمی دوره قبل تیم نوجوانان یا ارتقاء این رتبه هم خاطرنشان کرد: تکرار شانزدهمی دوره قبل کار سختی است. صعود کردن بسته به شرایط فرق دارد. رقابت های رده سنی نوجوانان با جوانان بسیار متفاوت است.اما امیدوارم نتایج خوبی رقم بخورد و بچه ها کار فنی که در این مدت در اردوها با آنها کار شده را در زمین خوب نمایش بدهند و کار تیمی خوبی ارائه دهند.

وی در پایان در خصوص آینده هندبال زنان هم بیان داشت: ما چندین تجربه آسیایی و جهانی داشته ایم. هندبال زنان ما رشد کرده و اتفاقات خوبی برای هندبال زنان افتاده است حس خوبی است که هندبال زنان جهانی شده است.

کد خبر 6138971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha