۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴

استاندار هرمزگان:

توسعه مدارس ویژه اوتیسم در شرق و غرب هرمزگان در دستور کار است

توسعه مدارس ویژه اوتیسم در شرق و غرب هرمزگان در دستور کار است

بندرعباس- استاندار هرمزگان از برنامه ریزی برای احداث مدارس ویژه اوتیسم در شرق و غرب استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی استاندار هرمزگان پیش از ظهر یکشنبه، در جلسه شورای اجتماعی با تأکید بر غربالگری صحیح برای شناسایی کودکان اوتیسم اظهار کرد: زمان آغاز خدمات آموزشی در مساله اوتیسم بسیار اهمیت دارد و باید در سنین پایین اتفاق بیفتد در همین راستا غربالگری در استان نیز باید به موقع، با ظرافت و دقت پیگیری شود.

وی با اشاره به اهمیت نظر روانپزشکان و متخصصان در این حوزه افزود: با توجه به میانگین کشوری و پایین بودن میزان شناسایی کودکان اوتیسم، باید به اصلاح شیوه‌های غربالگری توجه داشت و تلاش کرد در روستاها نیز غربالگری و شناسایی انجام شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به راه اندازی مدارس ویژه در بحث آموزش اوتیسم گفت: با اعلام نتایج غربالگری توسط دانشگاه علوم پزشکی استان برنامه‌ریزی ساخت مدارس در شرق و غرب را آغاز خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: شهرداری، آموزش و پرورش و فرمانداری اقدامات متناسب سازی پارک ویژه کودکان را آغاز کرده‌اند و بزودی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

گفتنی است در این جلسه چند دستور کار از جمله منابع مالی و اعتباری بهزیستی و کمپ‌های ترک اعتیاد، بررسی آسیب‌های اجتماعی در مدارس، وضعیت مراکز مشاوره دانش آموزی و بررسی مصوبات جلسات گذشته مورد بحث قرار گرفت.

کد خبر 6139040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha