۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۷

عضو شورای شهر اصفهان:

توسعه پالایشگاه اصفهان یک بارگذاری غیرمجاز است

 توسعه پالایشگاه اصفهان یک بارگذاری غیرمجاز است

اصفهان- عضو شورای شهر اصفهان گفت: توسعه پالایشگاه یک بارگذاری غیرمجاز است حتی اگر بخواهد الزامات قانونی را رعایت کند و در بسیاری از این موارد این موضوع امکان پذیر نیست

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر سامع پیش از ظهر یکشنبه در نطق میان دستور صد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در چند روز اخیر شاهد بودیم در فصلی که حتی وارونگی هوا را نداریم شاخص آلودگی هوا به بالای عدد ۳۰۰ رسید و این نشان می‌دهد که وضعیت هوای اصفهان به سمت بحران پیش رفته است.

وی با بیان اینکه بارگذاری روی محیط زیست و عملیات مهندسی برای کاهش بارگذاری‌ها در این میان مطرح است، گفت: در حوزه‌های آب، خاک و هوا بارگذاری جدید نباید صورت گیرد ضمن اینکه باید میزان آلایندگی بارگذاری‌های انجام شده را به حداقل برسانیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در روزهای اخیر نیز به رغم شرایط آلودگی شدید، صنایع به اقدامات خود ادامه می‌دادند و حتی در این فراز و نشیب‌ها صنایع کارهای توسعه‌ای خود را نیز دنبال می‌کردند.

وی با بیان اینکه توسعه پالایشگاه یک بارگذاری غیرمجاز است حتی اگر بخواهد الزامات قانونی را رعایت کند، گفت: در بسیاری از این موارد این موضوع امکان پذیر نیست. حجم زیادی از گوگرد تولید شده برای بالا بردن کیفیت سوخت تولیدی در کشور و بخشی از آن در اصفهان است که می‌خواهند با آن صنایع جدید ایجاد کنند. این بارگذاری‌ها در صنایع فولاد، نفت، پتروشیمی، برق و.. به ضرر مردم این شهر است و باید جلوی آن گرفته شود.

سامع با بیان اینکه سازمان محیط زیست متولی این است که توسعه صنعتی خارج از ضوابط را پیگیری کند، گفت: برخی از دستگاه‌ها وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند و از استاندار خواهش می‌کنیم که نسبت به این امر رسیدگی کند. ما نیز به عنوان نمایندگان مردم که از کسی حکم نگرفته و بودجه‌ای از جایی نگرفته‌ایم نباید کوتاه بیاییم. مردم و رسانه‌ها و دلسوزان محیط زیست فارغ از جریانات حاشیه‌ای باید اصل موضوع را با کمک اقدامات حقوقی و قانونی پیگیری کنیم. دادستان به موضوع وارد شود و باید مشخص شود که آثار توسعه در حال انجام چقدر به خارج استان می‌رود و چقدر از آن به اصفهان می‌رسد.

کد خبر 6139048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha