۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۲

خادمان رضوی آماده پذیرایی از زائران در روز عرفه و عید قربان هستند

خادمان رضوی آماده پذیرایی از زائران در روز عرفه و عید قربان هستند

مشهد- خادمان حرم مطهر رضوی با تدارک برنامه‌های متنوع و گسترده، آماده پذیرایی از زائران بارگاه منور رضوی در روز عرفه و عید سعید قربان هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه فرارسیدن روز عرفه و عید سعید قربان، خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) با تدارک برنامه‌های مختلف و تمهیدات ویژه، آماده پذیرایی از زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) در این ایام پر خیر و برکت هستند.

روز عرفه

به منظور تسهیل در قرائت دعای عرفه توسط زائران، صدها هزار کتاب دعای عرفه در صحن‌های مختلف حرم مطهر توزیع خواهد شد.

برنامه‌های فرهنگی و مذهبی

معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی از جمله قرائت دعای عرفه، سخنرانی، مداحی و عزاداری به مناسبت شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) را در دستور کار دارد.

آمادگی کامل بخش‌های خدماتی

خادمان خدوم حرم مطهر در بخش‌های مختلف از جمله خدمات فرش، نظافت، خدمات زائر، پارکینگ‌ها و… آماده ارائه خدمات به زائران هستند.

توزیع ۲۵۰ هزار بطری آب معدنی

با توجه به پیش‌بینی حضور گسترده زائران در روز عرفه، ۲۵۰ هزار بطری آب معدنی خنک، توسط معاونت خدمات زائرین حرم مطهر تهیه و توزیع خواهد شد.

عید سعید قربان؛ خدمت‌رسانی از ساعت ۵ صبح

نیروهای خدمات حرم مطهر از ساعت ۵ صبح روز عید قربان با حمایل «عیدتان مبارک» به زائران، آماده خدمت‌رسانی برای اقامه نماز عید قربان خواهند بود.

افزایش مهر نماز و صندلی

برای رفاه حال زائران، ۸۰ هزار عدد مهر نماز به تعداد مهرهای موجود در حرم افزوده شده و همچنین ظرفیت صندلی‌های نماز نیز، افزایش یافته است.

پذیرایی در چایخانه‌ها

چایخانه‌های حرم مطهر در صحن‌های امام حسن مجتبی (ع)، غدیر، کوثر و رضوان با حضور خادمان و موکب‌های شهرستانی به صورت شبانه‌روزی با صبحانه گرم، چای، شربت و شکلات از زائران، پذیرایی خواهند کرد.

برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی

معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی به مناسبت عید سعید قربان برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی برای زائران تدارک دیده است.

برنامه‌های ویژه کودکان

رواق کودک حرم مطهر در صحن پیامبر اعظم از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب پذیرای کودکان ۵ تا ۹ سال خواهد بود و برنامه‌های شاد و متنوعی برای آن‌ها، در نظر گرفته شده است.

برنامه‌های کبوترانه

ویژه برنامه‌های کبوترانه نیز در رواق دارالحجه، رواق کتاب و رواق امام خمینی برای کودکان و زائران خردسال امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

آستان قدس رضوی از عموم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی دعوت کرده است، با حضور در حرم مطهر در این ایام پر فضیلت، از فیوضات معنوی آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 6139104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha