۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۰

از مهرماه؛

واحد درسی هوش مصنوعی و تحول دیجیتال در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود

واحد درسی هوش مصنوعی و تحول دیجیتال در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: در راستای تحقق پیشرفت علمی و فناوری کشور ارائه درس هوش مصنوعی و تحول دیجیتال از مهرماه در دانشگاه ها تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رضا نقی زاده اظهار داشت: بر اساس مصوبه جلسه ۹۷۱ شورای عالی برنامه ریزی آموزشی که امروز برگزار شد؛ تدریس دو واحد درس هوش مصنوعی و تحول دیجیتال در رشته های کارشناسی فنی و مهندسی از مهرماه سال ۱۴۰۳ اجرایی می شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی در تشریح این مصوبه گفت: در بازنگری برنامه های درسی دوره کارشناسی مرتبط با حوزه فنی و مهندسی درس دو واحد هوش مصنوعی و تحول دیجیتال پیش بینی شده است. همچنین بر اساس مصوبه جلسه ۹۷۱ شورای عالی برنامه ریزی آموزشی برای سایر رشته ها نیز درس دو واحدی هوش مصنوعی و تحول دیجیتال در قالب درس اختیاری قابل ارائه به دانشجویان می باشد.

وی افزود: ارائه این درس در راستای اهداف اسناد بالادستی همچون سیاست های برنامه هفتم توسعه کشور و نقشه جامع علمی صورت می گیرد و مقرر شده است از فناوری های نوین آموزشی در ارائه این درس بهره گرفته شود.

نقی زاده گفت: رشته های تحصیلی جدید درحوزه هوش مصنوعی به عنوان بخشی از رشته های تحصیلی راهبردی نیز پیش بینی شده است که سعی می شود از سال ۱۴۰۳ در دانشگاه های کشور اجرایی شود.

وی با مهم دانستن همکاری با سایر نهادها همچون معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارائه هر چه با کیفیت تر این درس و رشته های تحصیلی مرتبط بر آمادگی معاونت آموزشی وزارت علوم در تسهیل مسیر توسعه علمی و فناوری کشور از طریق ابزارهای در اختیار تاکید نمود.

در جلسه ۹۷۱ شورای عالی برنامه ریزی آموزشی گزارش بازنگری رشته های تحصیلی فنی و مهندسی تصویب شد و همچنین مقرر شد درس هوش مصنوعی و تحول دیجیتال در رشته های فنی و مهندسی به عنوان درس اصلی و در رشته های دیگر به عنوان درس عمومی اختیاری از مهرماه ۱۴۰۳ ارائه می شود.

کد خبر 6139226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha