۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۶

مهر گزارش می‌دهد؛

جزییات برگزاری میهمانی غدیر در بندرعباس/ ۱۴۰ موکب ثبت نام کردند

جزییات برگزاری میهمانی غدیر در بندرعباس/ ۱۴۰ موکب ثبت نام کردند

بندرعباس- میهمانی بزرگ غدیر در شهر بندرعباس برای دومین سال پیاپی برگزار خواهد شد و تاکنون ۱۴۰ موکب برای خدمت به شهروندان در این میهمانی ثبت نام کرده اند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - علی ستاری: تاریخ پر افتخار اسلام و تشیع مناسبت‌های بسیاری را در دل خود ثبت کرده اما بدون شک ویژه‌ترین و مهم‌ترین مناسبت با اختلاف بسیار مربوط به «روز غدیر» بوده که در تقویم اسلامی «عیدالله الاکبر» نام گرفته است.

پرورش یافتگان مکتب اسلام ناب محمدی (ص) یقین دارند که اگر پیام غدیر به درستی درک و تبیین و بدان جامع عمل پوشانده می‌شد مسیر حکومت اسلامی و جامعه اسلامی سمت و سویی دیگر را طی می‌کرد از این رو از فاطمیه تا عاشورا و از عاشورا تا صف آرایی حق و باطل در ظهور آخرین منجی عالم بشریت را باید به حساب «منکران غدیر» نوشت و الا حزب درون اسلام تنها حزب الله است که به تعبیر قرآن کریم «هُمُ الغالِبونَ» هستند و اسلام قرار بود با تکیه بر ایمان بر خدا در برابر دشمنان خارجی بایستد و پیام مبارک بعثت و غدیر را به تمام جهان عرضه کند اما سهل‌انگاری‌ها در برابر غدیر باعث شد که انرژی مسلمانان صرف رقابت‌های درون جامعه اسلامی شود و در کمتر از ۵۰ سال بعد از رسول گرامی اسلام (ص) جامعه اسلامی به جایی برسد که بی‌هیچ ابایی عزیزترین فرد در خاندان رسول الله را به شهادت برسانند.

همان طوری که قرآن کریم پیام خداوند برای تمام بشریت و زمان‌ها است، غدیر نیز پیام خداوند برای تمام بشریت در تمام زمان‌هاست چرا که خداوند در این روز بالاترین و بزرگترین نعمت یعنی «ولایت» را به نوع بشر ارزانی کرد اما ناشکری جامعه اسلامی در برابر این نعمت بزرگ باعث شد که برداشت‌شان از این چشمه‌سار عظیم حکمت و رحمت الهی محدود شود.

توصیه رسول گرامی اسلام (ص) در روز غدیر، رساندن این پیام بزرگ الهی به غایبان بود از این رو امروز این بر همه مطلعان از غدیر واجب است که این پیام بزرگ را به گوش جهانیان و نسل‌های جدید برسانند.

بدون شک یکی از ابتکاراتی که برای آشنا کردن نسل‌ها با غدیر در نظر گرفته شده است برگزاری «میهمانی چند کیلومتری غدیر» است که سال گذشته در بیشتر استان‌ها و شهرهای کشور برگزار شد.

میهمانی غدیر بندرعباس در سال گذشته با توجه به گرمای نفس گیر حاکم بر شهر بندرعباس بسیار پرشور و غیر قابل پیش‌بینی برگزار شد از این رو امسال نیز مسئولان اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان با همکاری گروه‌های مردمی تدارک ویژه‌ای را برای میهمانی بزرگ غدیر دیده‌اند و از اواخر اردیبهشت ماه ثبت نام موکب‌ها را آغاز کرده‌اند، از این رو برای اینکه با جزئیات بیشتر آن آشنا شویم به سراغ حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان رفتیم.

جزییات برگزاری میهمانی غدیر در بندرعباس/ ۱۴۰ موکب ثبت نام کردند
حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک فرارسیدن دهه امامت و ولایت اظهار کرد: تقریباً از یک ماه گذشته بحث ثبت نام مواکب جهت برگزاری باشکوه میهمانی غدیر در بندرعباس آغاز شد.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر گروه‌های مردمی اعم از هیأت‌های مذهبی، مؤسسات قرآنی، خانواده‌ها و اقشار مختلف مردم از میهمانی بزرگ غدیر عنوان‌کرد: موکب‌های این میهمانی در قالب پذیرایی، خدمات فرهنگی و قرآنی، هنری و نمایشی، مواکب ورزشی، پزشکی، سلامت و خدمات خاص ساماندهی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان بیان کرد: موکب‌های میهمانی بزرگ غدیر تماماً با استفاده از ظرفیت‌های مردمی برپا خواهد شد و بر این اساس تاکنون ۱۴۰ موکب در رسته‌های خدمتی مختلف ثبت نام قطعی خود را برای ارائه خدمت به دلباختگان مکتب امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام انجام داده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی تاکید کرد: میهمانی بزرگ غدیر در بندرعباس همزمان با روز عید غدیر از ساعت ۱۸ لغایت ۲۲ شب در بلوار ساحلی بندرعباس حد فاصل بندر مسافربری شهید حقانی تا بازار ماهی‌فروشان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: تلاش ما بر این است که امسال مراسم منظم‌تری را نسبت به سال گذشته برگزار کنیم از این رو تمهیداتی برای ایجاد نظم ترافیکی در محورهای منتهی به میهمانی غدیر نیز اندیشیده شده و پارکینگ‌های به این جهت تعبیه شده است.

کد خبر 6139323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha