۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۶

مدیر آموزش و پرورش بردسکن اعلام کرد؛

تربیت ۱۱۰ مربی قرآنی توسط دارالقرآن بردسکن

تربیت ۱۱۰ مربی قرآنی توسط دارالقرآن بردسکن

بردسکن- مدیر آموزش و پرورش بردسکن از تربیت ۱۱۰ مربی قرآنی در دارالقرآن این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر چراغیان ظهر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بردسکن از تربیت ۱۱۰ مربی قرآنی در دارالقرآن بردسکن خبر داد و اظهار کرد: مربیان قرآنی به نیت ۱۲ امام در ۱۲ مسجد و تکایا و پایگاه قرآنی حضور دارند و به طور همزمان کار خود را آغاز خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن افزود: در ایام اوقات فراغت کلاس‌های قرآنی، فرهنگی و ورزشی برگزار و در قسمت قرآنی کلاس‌های تجوید، روخوانی، مداحی و اذان توسط مربیان آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت باید منجر به شکوفایی استعداد دانش آموزان شود، گفت: هیئت مکتب الزهرا (س) وابسته به اداره آموزش و پرورش در یک اقدام بسیار عالی و با استفاده از ظرفیت خیرین و ادارات توانسته تعدادی بسیاری دانش آموز را جذب و با برنامه‌های شاد و مفرح و اردوهای علمی و برنامه‌های فرهنگی روزهای شاد و علمی خوبی را رقم بزند.

برگزاری کلاس‌های نقاشی و خوشنویسی در ۲۰ پایگاه فرهنگی

چراغیان در ادامه به برگزاری کلاس‌های نقاشی و خوشنویسی در ۲۰ پایگاه فرهنگی اشاره کرد و گفت: ایجاد زیرساخت‌های مناسب و زمینه سازی جهت کشف و رشد استعدادها و خلاقیت دانش آموزان و اجرای هرچه بهتر اوقات فراغت، توجه به مسئله مهارت آموزی و مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان و آماده سازی آنها جهت زندگی در اجتماع و نیز بازار کار از مهمترین مواردی است که در کلاس‌های اوقات فراغت باید مدنظر قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن در ادامه به امتحانات نهایی در شهرستان اشاره کرد و گفت: در ۵ حوزه امتحانی ۶۳۴ نفر در پایه دهم، ۶۰۶ نفر در پایه یازدهم و ۸۸۹ نفر نیز در پایه دوازدهم به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه یک حوزه تصحیح مرکزی و ۶ حوزه تصحیح مدرسه‌ای فعال هستند، اظهار کرد: برگه‌های دانش آموزان اقصی نقاط کشور در سامانه تصحیح قرار می‌گیرد و همکاران نیز تصحیح می‌کنند.

چراغیان به آزمون سمپاد تیزهوشان ورودی ششم به هفتم اشاره کرد و گفت: این آزمون با حضور ۹۸ پسر و ۸۲ دختر در ۳۱ خرداد ماه در مدارس شهدای وحدت، بانک ملی و رضوان برگزار می‌شود و قبول شدگان در شهرستان کاشمر تحصیل خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن ادامه داد: آزمون نمونه دولتی نهم به دهم نیز با حضور ۲۶۳ پسر و ۳۵۱ دختر که اول تیر ماه در ۴ حوزه برگزار می‌شود.

وی افزود: در مرحله دوم کنکور سراسری تعداد ۹۶۷ نفر داوطلب در روز ۲۲ و ۲۳ تیر ماه در رشته‌های ریاضی با حضور ۲۶ داوطلب، رشته علوم انسانی با ۳۹۸ نفر، رشته هنر با ۳۳ نفر، رشته زبان ۳۵ نفر و رشته تجربی ۴۷۵ نفر در ۴ حوزه به رقابت خواهند پرداخت.

چراغیان با بیان اینکه اردوگاه شهید بهاری توجه‌ای به آن نمی‌شود، گفت: با توجه به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ حکم بند «ج» تبصره سوم با موضوع اختصاص ۵ درصد از تملک دارایی به توسعه زیرساخت‌های گردشگری و مرمت بافت‌های تاریخی، این ۵ درصد شامل اردوگاه شهید بهاری کبودان نیز می‌شود که درخواست مکاتبه از طریق فرمانداری جهت تخصیص این اعتبار را داریم.

افزایش جمعیت هنرجویان در هنرستان شهید علمی بردسکن

مدیر آموزش و پرورش بردسکن با بیان اینکه جمعیت دانش آموزان هنرستان شبانه روزی شهید علمی افزایش یافته است گفت: با توجه به افزایش دانش آموزان مجبور هستیم فضای مدرسه را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: طبق جلسه با کارشناسان تصمیم گرفته شد با توجه به اینکه مدرسه سید حمید حسینی شفیع آباد با ۴۵ دانش آموز در برنامه است که منحل شود و دانش آموزان تقسیم شوند در دبیرستان شهید مفتوحی و دانش آموزان خوابگاهی که از انابد و درونه هستند به دبیرستان انابد منتقل شوند.

چراغیان گفت: دانش‌آموزان مدرسه علمی ۲۵۰ نفر هستند که از این تعداد ۱۱۰ نفر خوابگاهی می‌باشند که به دبیرستان سید حمید حسینی منتقل می‌شوند و هنرستان علمی به صورت روزانه فعالیت می‌کنند.

فعالیت ۲۱ پایگاه اوقات فراغت توسط سپاه ناحیه بردسکن

در این جلسه همچنین سرهنگ علیرضا جنیدی، فرمانده سپاه ناحیه بردسکن اظهار کرد: توسط پایگاه‌های بسیج شهرستان بردسکن ۲۱ پایگاه اوقات فراغت نه تنها در شهر بلکه در روستاها نیز فعال شده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه بردسکن با بیان اینکه از موازی کاری در حوزه اوقات فراغت جلوگیری شود، افزود: کلاس‌های اوقات فراغت را از دل مدرسه به مسجد بیاوریم و دوره‌های آموزشی را مسجد محور برگزار کنیم.

کد خبر 6139324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha