۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۷

در بندر هاوانا روی داد؛

بازدید رئیس‌جمهور کوبا از ناو و زیردریایی روسی

بازدید رئیس‌جمهور کوبا از ناو و زیردریایی روسی

رئیس جمهور کوبا از ناو روسی «آدمیرال گورشکوف» و زیردریایی «کازان» که در حال حاضر در بندر هاوانا لنگر انداخته اند، بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، «میگوئل دیاز کانل برمودز» رییس جمهور کوبا امروز یکشنبه از شناورهای نیروی دریایی ناوگان روسیه که در بندر هاوانا لنگر انداخته اند، دیدن کرد.

رییس جمهور کوبا در شبکه اجتماعی ایکس خود (توئیتر سابق) در این خصوص نوشت: امروز از داخل ناو آدمیرال گورشکوف و عرشه زیردریایی کازان، شناورهای نیروی دریایی روسیه که برای بازدید رسمی در بندر هاوانا هستند دیدن کردم.

«میگوئل دیاز کانل برمودز» در این ارتباط با سلام دادن به نظامیان روسی نوشت: دوستان از روسیه خوش آمدید. بعد از ظهر چشمگیر و دلپذیر، حتی در زیر باران مداوم.

شبکه تلویزیونی یورو نیوز چهارشنبه هفته پیش در گزارشی به حضور کشتی‌ های جنگی و زیردریایی‌ اتمی روسیه در کوبا اشاره کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، کشتی‌ های نیروی دریایی روسیه روز چهارشنبه وارد بندر هاوانا شدند؛ توقفگاهی که هرچند گفته می شود تهدیدی را متوجه آمریکا نمی‌ کند، اما به عنوان نمایش قدرت مسکو در بحبوحه افزایش تنش‌ ها ضدروسیه در مقابله با آتش افروزی های غرب در ارتباط با عملیات ویژه مسکو در اوکراین ارزیابی می‌ شود.

اولین کشتی یک سوخت‌ رسان به نام «آکادمیک پاشین» و یک یدک‌ کش به نام «نیکولای چیکیر» بود، در حالی که یک ناوچه نیروی دریایی روسیه و یک زیردریایی با نیروی محرکه هسته‌ ای هم خارج از ساحل منتظر بودند.

وزارت دفاع روسیه سه شنبه گذشته دربیانیه ای اعلام کرده بود که این ناوچه و زیردریایی که بخشی از گروه ۴ کشتی روسی هستند روز چهارشنبه به سواحل کوبا می رسند و در مسیر خود به این جزیره، تمرینات موشکی را در اقیانوس اطلس انجام داده‌ اند.

کد خبر 6139341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha