۲۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۳

نماینده مردم ایلام در مجلس:

عشایر در چرخاندن چرخ‌های اقتصادی کشور سهیم هستند

عشایر در چرخاندن چرخ‌های اقتصادی کشور سهیم هستند

ایلام- نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: عشایر در چرخاندن چرخ‌های اقتصادی کشور سهیم هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با حضور در امور عشایر ایلام، با مدیرکل و کارکنان این اداره کل دیدار و گفتگو کرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: عشایر در جای جای کشور فعالیت تولیدی، دامی و کشاورزی دارند و در چرخاندن چرخ‌های اقتصادی کشور سهیم هستند.

فلاحی با اشاره به اینکه عشایر تضمین کننده استقلال و عامل خودکفایی کشور هستند، افزود: عشایر به عنوان بخش بزرگی از نظام اجتماعی و جمعیتی در تمام مسائل کشور اعم از اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی نقش دارند.

وی به نقش تاریخی عشایر در ادوار مختلف اشاره کرد و یادآور شد: باید از پتانسیل قوی جامعه عشایری برای داشتن کشور و دولتی مقتدر و متعهد استفاده کرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مشکلات جامعه عشایری باید اولویت‌بندی و براساس این اولویت‌ها به مشکلات آنان رسیدگی شود.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام نیز در این نشست با تشریح وضعیت عشایر استان ایلام و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و مشکلات آنان، پیشنهاداتی برای رسیدگی به مشکلات عشایر استان ارائه داد.

افزایش اعتبارات عمرانی حوزه عشایر از محل مسؤلیت های اجتماعی نفت و گاز، ارتقا چارت امور عشایر در شهرستان‌های استان، توجه ویژه به آموزش و بهداشت زنان عشایر، ارائه خدمات زیربنایی و خرید تضمینی محصولات جامعه عشایری از جمله محورهایی بود که خانزادی در این نشست به آنها اشاره کرد.

کد خبر 6139755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      4 0
      اینها را که همه میدانند بگو چه کمکی به عشایر کردید
    • ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      0 2
      کاش فلاحی رییس جمهور میشد ای کاش
    • مرزدار ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      1 0
      جناب خانم دکتر من خودم عشایرزاده هستم.اما الان هرجا زمینی منابع ملی هست عشایرها دست میزارن روش. هرجا پروژه. صنعتی می خواد ایجاد بشه عشایرها ممانعت ایجاد می کنند. در کل امروز ایران و استان به اسکان عشایر نیاز شدید دارد وگرنه امنیت منطقه و آیندگان به شدت تهدید میشه.با سپاس
    • ۰0 IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      0 0
      معلمین استان ایلام زیر دستمزدهای کمتر از ۴ملیون نابود شدن نماینده بیا دفاع کن
    • P IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      0 0
      عشایر های مهربان که هیچ شهریه های بالای ۱۰ملیون میگیرن معلم۳ملیون ویا۱۸۰۰ویا۱۴۰۰تازه خندارش کجاست مدیران وموسسین میگن ۱۶۰۰بیمه ۱۵روزتون اجباریه خوب اگه ۱۸۰۰بدین و۱۶۰۰ازش کم بشه بریم سرچهار راها که حداقل نصف روز یه تمن کاسبیم برای ۲۰۰بیام هم تو زور بگی هم اولیا فروشندها ومنشی ها حداقل۸ملیون حقوق ۰۰۰