۲۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹

تزریق ۶۰ میلیون دلار منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه

تزریق ۶۰ میلیون دلار منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی از تزریق ۶۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه خبر داد و گفت: فردا (سه‌شنبه ۲۹ خرداد) ۸۰۰ میلیارد تومان رونق بازار سرمایه به جهت تزریق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علیرضا میرمحمد صادقی عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی با اعلام اینکه طبق قانون باید معادل ریالی ۵۱۰ میلیون دلار از منابع ارزی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار بورس تزریق شود، گفت: از این میزان تاکنون حدود ۴۵۰ میلیون دلار به بازار سرمایه تزریق شده و حدود ۶۰ میلیون دلار باقی مانده که این ۶۰ میلیون دلار نیز طی سه مرحله وارد بورس می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، وی ادامه داد: در نخستین مرحله مقرر شد ۲۰ میلیون دلار با نرخ (ETS) از منابع صندوق توسعه ملی یعنی تقریباً ۸۰۰ میلیارد تومان تا روز سه‌شنبه به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود و صندوق بتواند به وظایف قانونی خود در قبال حمایت از بازار سرمایه و سهام‌داران بورس عمل کند.

بورس، بهترین و سودآورترین بازار برای سرمایه‌گذاری

میرمحمد صادقی تصریح کرد: بی شک بورس یکی از بهترین و سودآورترین بازارها برای سرمایه‌گذاری است و صندوق توسعه ملی به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران و سهامداران تأثیرگذار در بازار سرمایه تلاش می‌کند با همکاری سازمان بورس از طریق تزریق منابع به صندوق تثبیت بازار از این بازار مالی حمایت کند تا بورس بتواند هر چه سریع‌تر با اصلاح مسیر به روند سوددهی و مسیر اصلی خود بازگردد.

عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی، دورنمای بورس را روشن و رو به رشد توصیف کرد و افزود: با توجه به دیدگاه‌های نامزدهای ریاست جمهوری و برنامه‌هایی که برای رونق بخشیدن به بازار سرمایه مطرح کرده‌اند به نظر می‌رسد بازار سرمایه در روزهای آینده با انتخاب رئیس جمهور بعدی به ثبات برسد و صرف نظر از اینکه چه کسی در انتخابات پیروز خواهد شد بورس روند رو به رشد خود را پی خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سهامداران باید بدانند تلاش همه مسئولان حمایت از بازار سرمایه است و هر کدام از نامزدهای انتخابات که پیروز شوند نگاهی مثبت به بورس دارند. نیم‌نگاهی به داریی‌های شرکت‌ها و نمادهای بورسی نشان می‌دهد ارزش واقعی سهام شرکت‌ها بسیار بیشتر از چیزی است که این روزها در تابلوی بورس مشاهده می‌کنیم و مورد معامله قرار می‌گیرد.

سهام شرکت‌ها ارزنده‌تر از قیمت‌های کنونی

عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی تاکید کرد: سهامداران مطمئن باشند سهام شرکت‌ها بسیار ارزنده‌تر از قیمت‌های کنونی است و بازار سرمایه در آینده نزدیک دوباره رکوردشکنی کرده و شاخص بورس به روزهای اوج خود باز می‌گردد.

وی با تاکید بر نگاه مثبت صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه خاطرنشان کرد: صندوق توسعه ملی آمادگی دارد بر اساس مصوبات بالادستی و تا جایی که قانون اجازه دهد نقش خود را در حمایت از صندوق تثبیت بازار سرمایه و بورس ایفا کند.

میرمحمد صادقی گفت: تزریق ۸۰۰ میلیارد تومان به بازار سرمایه در روز (سه‌شنبه، ۲۹ خردادماه) و برنامه‌ریزی برای واریز دو مرحله بعدی هم بزودی از جمله گام‌های مهم و تأثیرگذار برای کمک به رونق به این بازار است.

عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی ابراز امیدواری کرد: بازار سهام ظرفیت‌های بسیاری در رونق اقتصادی و سوددهی به سرمایه گذاران دارد و بی‌شک روزهای پیش‌رو روزهایی روشن و نویدبخش برای سهامداران و نمادهای بورسی خواهد بود و شاخص به مدار صعودی خود بازخواهد گشت.

کد خبر 6139797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha