۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۲:۱۴

مدیرکل محیط زیست بوشهر:

مهاجرت ۱۰۰ هزار قطعه پرنده به بوشهر/ سرشماری در جزایر آغاز شد

مهاجرت ۱۰۰ هزار قطعه پرنده به بوشهر/ سرشماری در جزایر آغاز شد

بوشهر- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در اوایل هر سال، ۱۰۰ هزار قطعه پرنده وارد استان بوشهر می‌شوند و در شهریور، این استان را ترک می‌کنند.

عبدالرحمن مرادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان بوشهر با برخورداری از طبیعت خاص و متنوع خود میزبان انواع پرندگان در فصول مختلف سال است.

وی با اشاره به اجرای برنامه سرشماری پرندگان تابستان‌گذران در جزایر استان بوشهر طی هفته جاری اضافه کرد: سالانه ۱۰۰ هزار قطعه پرنده از اوایل سال وارد استان بوشهر می‌شوند و در شهریور استان را ترک می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: پرندگان تابستان گذران در استان بوشهر پس از بزرگ شدن جوجه‌ها برای گذراندن نیمه دوم سال به زیستگاه‌های شبه قاره هند عزیمت می‌کنند.

وی با اشاره به حضور کارشناسان محیط زیست و پرنده‌شناس‌ها و دوستداران محیط زیست در این سرشماری بیان کرد: پرندگان مهاجر تابستان‌گذر طیف مهمی از تنوع پرندگان این استان را شامل می‌شود.

مراد زاده با اشاره به لانه‌گزینی و جوجه‌آوری پرندگان تابستان گذران در جزایر استان بوشهر ادامه داد: پارک ملی دریایی دیر نخیلو و منطقه حفاظت شده مند از مهمترین مناطق حضور این پرندگان هستند.

وی افزود: از مهمترین پرندگان می‌توان به پرستوهای دریایی کاکلی کوچک و بزرگ، پرستو دریایی پشت تیره و سلیم خرچنگ‌خوار اشاره کرد و اگرت ساحلی، پرستو دریایی گونه سفید، پرستو دریایی نوک کلفت و پرستو دریایی خزری از دیگر گونه‌ها است.

کد خبر 6140211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha