۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۴

فرصت زیادی برای تمرین ندارم؛

گفت‌وگوی مهر با تنها دوچرخه‌سوار المپیکی/ نقش تاثیرگذار یک مربی

 گفت‌وگوی مهر با تنها دوچرخه‌سوار المپیکی/ نقش تاثیرگذار یک مربی

دوچرخه سوار جوان ایران که به عنوان تنها رکابزن راهی بازیهای المپیک پاریس می شود گفت: با مدال قهرمانی آسیا جواب اعتماد فدراسیون را دادم و امیدوارم نماینده شایسته ای برای کشورم باشم.

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان یافتن رقابت های دوچرخه سواری قهرمانی جاده آسیا در قزاقستان تنها یک مدال نصیب رکابزنان شد و آن مدال هم توسط علی لبیب در رده سنی زیر ۲۳ سال بدست آمد.

لبیب که به عنوان نماینده ایران در رقابت های قهرمانی آسیا و پس از آن در بازیهای آسیایی نتایج خوبی را ثبت کرد با کسب این مدال حضورش را در بازیهای المپیک پاریس قطعی کرد. این رکابزن برای شرکت در بازیهای المپیک تنها یک ماده فرصت تمرین دارد و باید دید فدراسیون چه برنامه های تدارکاتی برای وی برنامه ریزی خواهد کرد.

تنها رکابزن ایرانی حاضر در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس به پرسش های خبرنگار مهر در مورد این اتفاق پاسخ داد.

* خبرگزاری مهر: بابت کسب مدال برنز قهرمانی آسیا و انتخاب به عنوان رکابزن حاضر در بازیهای المپیک تبریک می گوییم. سطح رقابت های قهرمانی آسیای قزاقستان چگونه بود؟

- علی لبیب: مسابقه قهرمانی آسیا خیلی سنگین بود. کشور قزاقستان خودش میزبان بود و آنهایی که خودشان دوچرخه سوار هستند از سطح مسابقات این دوره می دانند. نتیجه خوبی گرفته شد. در نهایت یک سومی و مدال برنز بدست آمد. با توجه به شرایط مسابقات با یک کار تیمی و همدلی و یک برنامه بلند مدت که با فدراسیون داشتیم این مدال بدست آمد.

* برای کسب این مدال برنامه های تدارکاتی هم داشتید؟

- تیم ملی برای حضور در این رقابت ها با یک برنامه بلند مدت در دو تور ترکیه و ازبکستان شرکت کرده و یک اردوی بسیار خوب را در تهران داشتیم که حضورمان در این دو تور در نتایج بسیار تاثیر گذار بود. البته من همراه با تیم باشگاهی هم در چین در لیگ حرفه ای این کشور پا زدم که این رقابت ها در کسب مدالم تاثیرگذار بود. قطعاً هرچقدر در تورها پا بزنیم در نتایج رکابزنان موثر است.

* حضور و تمرین با برنامه های «ویگنز» چقدر در این موفقیت تاثیرگذار بود؟

- در کل شش رکابزن با این مربی اروپایی تمرین می کردند که در این بین من و آیدین علیاری به طور مستمر تمام برنامه های تمرینی «ویگنز» را دنبال کردیم و به صورت کامل با وی در ارتباط بودیم. این مدل برنامه تمرینی واقعاً در روند رو به رشدمان تاثیرگذار بود. «ویگنز» مربی سطح یک دنیا بوده و واقعاً حرفی برای گفتن دارد. باید از ایشان و برنامه هایشان و فدراسیون هم بابت برنامه ریزی حضور این مربی تشکر کنم. امیدوارم از این به بعد هم فدراسیون زمینه همکاری این مربی سرشناس را تا چندین سال فراهم کند تا نتایج ما بهتر از این باشد.

* تمرینات رکابزنان در این مدت به صورت مجازی بوده. با توجه به اینکه شما راهی المپیک می شود آیا در بازیهای المپیک پاریس امکان حضور این مربی در کنار شما وجود دارد؟

- این مربی تا المپیک پاریس با فدراسیون قرارداد دارد. ما یک تیم شش نفره هستیم که در این مدت برنامه تمرینی با وی گرفته و تحت نظر او بودیم. این احتمال هست که یا در المپیک یا در یکی از اردوها و تورها ویگنز حضور یافته و حضوراً بر برنامه ها و شرایط دوچرخه سواران نظارت کند.

 گفت‌وگوی مهر با تنها دوچرخه‌سوار المپیکی/ نقش تاثیرگذار یک مربی

* ظاهرا فدراسیون دوچرخه های جدیدی را با کمک اسپانسر جدید فدراسیون تهیه کرده است. آیا با همین دوچرخه ها در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر بودید و با همین دوچرخه در بازیهای المپیک حاضر خواهید شد؟

- من دوچرخه ام در این رقابت ها برای باشگاهم بود. دوچرخه های جدید فدراسیون که اسپانسر داده دو هفته قبل از مسابقات قهرمانی آسیا به دست ما رسید و کمی هماهنگ شدن با آن در این فرصت کم سخت بود. باید بابت این اتفاق از فدراسیون و اسپانسرمان تشکر کنیم. فدراسیون دوچرخه سواری بعد از سالها یک حامی اختصاصی دارد که تجهیزات تخصصی را برای رکابزنان تامین خواهد کرد و بچه ها به این واسطه صاحب دوچرخه می شوند و با دوچرخه های حرفه ای پا می زنند. برای المپیک هم باید شرایط را دید و با فدراسیون در این مورد هماهنگی کرد. دوچرخه هایی که اسپانسر فدراسیون تهیه کرده دوچرخه های حرفه ای خوبی بوده و برای تولید سال ۲۰۲۴ بوده و هر کدام تجهیزات کامل دارند.

* با کسب مدال تان در قهرمانی آسیا حضورتان را به عنوان رکابزن در بازیهای المپیک قطعی کردید. شما به عنوان نماینده دوچرخه سواری ایران راهی بازیهای پاریس خواهید شد چقدر از این انتخاب رضایت داشتید؟

- از اینکه به عنوان نماینده دوچرخه سواری ایران در بازیهای المپیک پاریس انتخاب شده ام بسیار خوشحالم و از آن بیشتر از اینکه با مدال قهرمانی آسیا و نتیجه گرفتن در این رقابت ها راهی المپیک می شوم خوشحال تر هستم. امیدوارم نماینده شایسته ای برای دوچرخه سواری کشورمان در این بازیها باشم و بتوانم نتیجه شایسته ای بگیرم. به هر حال المپیک آرزوی هر ورزشکاری است و از اینکه فدراسیون به من برای حضور در این رقابت ها اعتماد کرده است تشکر می کنم.

* شما دوچرخه سوار جوانی هستید به نظرتان بهایی که فدارسیون این بار به سرمایه گذاری روی جوانان داده است چطور است و چه ثمره و آینده ای برای این رشته خواهد داشت؟

- من یک دوچرخه سوار ۲۲ ساله هستم و از اینکه در این سن اولین المپیک ام را تجربه می کنم بسیار خوشحالم. امیدوارم این روند ادامه پیدا کند و راهی باشد برای اینکه جوانان تشویق شوند و تلاش کنند تا در المپیک های بعدی و بازیهای آسیایی پیش رو نیتجه خوبی داشته باشیم. به هر حال نسل جوان ما در کنار با تجربه ها می توانند به موفقیت دوچرخه سواری کشورمان کمک کنند.

* برای حضور در بازیهای المپیک چه برنامه تدارکاتی برای شما پیش بینی شده است؟

- تا بازیهای المپیک تنها یک ماه زمان مانده و فرصتی نداریم اما با این حال حضور در دو تور بین المللی اندونزی و ترکیه در کنار همراهی تیم باشگاهی چینی ام در یکی دو تور یا مسابقه برایم برنامه ریزی شده است اما تا چند روز آینده این برنامه قطعی و مشخص می شود.

باید از خانواده ام بابت همکاری و همراهی من در این مدت تشکر کنم و مدالم در مسابقات قهرمانی آسیا را تقدیم آنها کنم. از بابت اعتمادی که فدراسیون بعد از بازیهای آسیایی به من داشتند هم تشکر می کنم. من با مدال برنزم در مسابقات قهرمانی آسیا جواب اعتماد آنها را دادم و امیدوارم در المپیک هم نماینده شایسته ای برای دوچرخه سواری ایران باشم.

کد خبر 6140254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha