۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۰

تلاش شبانه آتش‌نشانان ۷ شهر گیلان؛

حادثه در بیمارستان قائم رشت/ انتقال ۱۴۲ بیمار

حادثه در بیمارستان قائم رشت/ انتقال ۱۴۲ بیمار

رشت- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در حاضر ۹۷ نفر از بیماران در بیمارستان‌ها با اسامی مشخص بستری هستند.

محمد تقی آشوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به جزئیات آتش سوزی بامداد سه شنبه بیمارستان قائم (عج) رشت اظهار کرد: در زمان وقوع آتش‌سوزی ۱۴۲ بیمار در بیمارستان بستری بودند که ۱۰۹ بیمار در بخش عادی و ۳۳ بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه علت دقیق فوت از سوی پزشکی قانونی بررسی می‌شود، گفت: در حاضر ۹۷ نفر از بیماران در بیمارستان‌ها با اسامی مشخص بستری هستند.

وی با تاکید بر اینکه تمام اقدامات درمانی برای این عزیزان در حال انجام است، افزود: بیشتر فوتی‌های این بیمارستان بیماران بد حال و بستری‌های بخش ویژه بوده‌اند.

آشوبی با بیان اینکه در زمان حادثه ۵ نوزاد در این بیمارستان بستری بوده که همگی به بیمارستان ۱۷ شهریور منتقل شدند، ادامه داد: حال عمومی نوزادان خوب گزارش شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: تمام تلاش همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی بر این است که از این پس مورد فوتی دیگری نداشته باشیم.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت با اشاره به اینکه حریق بیمارستان قائم (عج) از طبقه زیرزمین آغاز شده بود، گفت: برای مهار آتش سوزی ۱۲۰ آتش نشان و ۳۶ خودرویی اطفایی اعزام شدند.

پیش تر شهرام مؤمنی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات بیشتر حریق بیمارستان قائم (عج) رشت گفته بود: حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت به ساعت ۱:۱۳ سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

مؤمنی با بیان اینکه آتش از طبقه زیر زمین آغاز شد، افزود: بلافاصله بیش از ۱۲۰ آتش نشان شیفت و فراخوان شده بوسیله ۳۶ خودروی اطفایی، آبرسان، نردبان و پشتیبان دستگاه تنفسی به محل آتش سوزی واقع در بلوار شهید افتخاری اعزام شدند.

وی ضمن عملیات مهار آتش سوزی به عملیات جستجو و نجات آتش نشانان اشاره کرد و گفت: تیم‌های نجات در تمامی طبقات نسبت به تخلیه دود و خروج اضطراری بیماران از تمامی بخش‌ها اقدام کردند که در مجموع ۱۴۲ بیمار انتقال یافتند که ۱۱۰ بیمار توسط عوامل اورژانس و هلال احمر به بیمارستان‌های سطح شهر رشت منتقل شدند و ۳۲ تن از بیماران سرپایی تحویل خانواده‌هایشان گردیدند.

اعزام ۱۲۰ آتش نشان برای اطفای حریق بیمارستان قایم رشت

این مسؤول علت آتش سوزی را در دست بررسی دانست و گفت: در میان بیماران انتقال یافته بیماران بدحالی از بزرگسال تا نوزاد از بخش‌های ویژه همچون آی سی یو و سی سی یو داشتیم که در زمان خروج همه در سلامت بودند و پیگیر وضعیت فعلی شأن هستیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه آتش نشانانی از شهرهای لاهیجان، فومن، صومعه سرا، سنگر، منطقه آزاد انزلی، انزلی و… در این عملیات حضور داشتند، گفت: قدردان زحمات و تلاش‌های بی دریغ تیم‌های آتش نشانی رشت و شهرهای اطراف هستیم که با توجه به حجم بالای دود گرفتگی ساختمان گاهاً دچار دود گرفتگی و بی حالی شدند که بحمدا… حالشان خوب است.

کد خبر 6140290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha