۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۶

رییس مرکز نظارت وزارت علوم:

ارزیابی دانشگاه‌های دولتی برای انتخاب دانشگاه برتر آغاز شد

ارزیابی دانشگاه‌های دولتی برای انتخاب دانشگاه برتر آغاز شد

رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، از تائید و ابلاغ جایزۀ موضوعی انتخاب دانشگاه برتر در بین ۱۸ عنوان جایزه موضوعی نوزدهمین جشنواره شهید رجائی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، روح‌الله سهرابی با توجه به موفقیت اولین دورۀ ارزیابی مؤسسات حوزۀ علم و فناوری در جشنوارۀ شهید رجائیِ سال ۱۴۰۲ و با اشاره به تفاهم به‌عمل‌آمده با سازمان اداری و استخدامی کشور برای ایجاد بخش مستقل دانشگاهی در دومین سال پیاپی، از تائید و ابلاغ جایزۀ موضوعی «دانشگاه برتر» در میان ۱۸ جایزۀ موضوعی نوزدهمین جشنواره شهید رجائی خبر داد.

وی گفت: بخش موضوعی «دانشگاه برتر» اولین بار در سال ۱۴۰۲ با معرفی دانشگاه‌های دولتی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به سازمان اداری و استخدامی کشور با هدف هویت‌بخشی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌ عالی به‌عنوان دستگاه ملی در جشنوارۀ شهید رجایی به این جشنواره افزوده شد.

به گفته سهرابی نشانگرهای کلیدی و حضور حداکثری دانشگاه‌ها معیار معرفی آن‌ها به جشنواره بوده است.

در اولین دورۀ جایزه مذکور، ۱۰۹ دانشگاه، مشمول شرکت در این بخش از جشنواره شهید رجائی بودند که ۹۹ دانشگاه با بارگذاری اطلاعات و مستندات مورد تأیید موفق به شرکت در این ارزیابی شده و در نهایت «دانشگاه ایلام» به‌عنوان دانشگاه دارای بهترین عملکرد معرفی و تقدیر شد.

وی افزود: با توجه به بخشنامۀ سازمان اداری و استخدامی کشور، شرط اهدای جوایز موضوعی، تدوین شاخص‌ها، فراهم ساختن سازوکار ارزیابی و تهیه مستندات مرتبط با ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در موضوع جایزه، توسط نهاد ارزیابی‌کننده و تأیید نهائی دبیرخانه ستاد مرکزی جشنواره است.

سهرابی با اشاره به موضوع فوق مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف را متولی انجام ارزیابی‌های سطح ملی و موضوعی جشنواره اعلام داشت و خاطرنشان کرد: با تشکیل کارگروه ارزیابیِ نظام علم و فناوری، شیوه‌نامه و دستورالعمل اجرایی بخش موضوعی مذکور با ۸ شاخص اختصاصی و ۴ شاخص عمومی تهیه و با تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور برای شروع فرایند ارزیابی به کلیه دانشگاه‌های دولتی ابلاغ شده است. به زودی با دسترسی به سامانه معنا دانشگاه‌ها می‌توانند در هر شاخص اطلاعات خود را جهت ارزیابی بارگذاری کنند.

کد خبر 6140410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      0 0
      لطف زمان ارزیابی دانشجویان انصرافی دوره دکترای دانشگاه ها را در نظربگیرید .زیرا بعضی دانشگاهها دانشجو را برای بارسوم عمدا در آزمون جامع رد میکنند.تا مجبور به انصراف شود .دربعضی دیگر به استاد راهنما اخطار می شود اگر برای بارسوم ردکنی خودت زیر سوال میروی .ولی در دانشکده هوافضای شریف نه تنها زیرسوال ن