۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۳

با ایجاد جریان الکتریکی در مغز؛

هدستی که درد جدایی را درمان می‌کند

هدستی که درد جدایی را درمان می‌کند

محققان هدستی ابداع کرده اند که با ایجاد جریان الکتریکی ضعیفی در بخش هایی از مغز که احساسات را تنظیم می کنند، می تواند درد جدایی از عشق را کمتر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، دل شکستگی و اندوه تجربیات احساسی عمیقی هستند که تاثیری ماندگار بر افراد دارند. تحقیقی جدید نیز ارتباط عصب -روان شناختی بین این احساسات را بررسی کرده و به طور خاص روی مناطق جلویی مغز تمرکز کرده است.

تحقیق نشان می دهد استفاده روزانه از یک هدست به مدت چند دقیقه می تواند ناراحتی، منفی گرایی و افسردگی مربوط به جدایی را تسکین دهد. محققان از «تحریک جریان مستقیم ترانس کرانیال»(tDCS) به عنوان روشی برای هدف گرفتن قسمت های خاصی از مغز و احتمالا تسکین این احساسات استفاده کرده اند.

به نظر می رسد جدایی تاثیرات بدی بر مغز دارد و حتی به سندروم تروما عشق (LTS) نیز مشهور شده است. این امر پس از پایان یافتن رابطه احساسی اوج می گیرد و درد دلشکستگی بسیار واقعی است بسیاری از مردم حداقل یک بار در زندگی خود با این رویداد روبرو می شوند.

تحقیقات بالینی پیشین نیز از ارتباط آن با اضطراب احساسی، افسردگی، اضطراب، بی خوابی، تغییر حالات روحی، افکار وسواس گونه، افزایش ریسک خودکشی و احساس عدم امنیت و گناه حکایت دارند.

در این میان درمان های سنتی برای بهبود شرایط به کار می رود اما این پژوهش با تعیین مکان دقیق مناطقی از مغز که قادر به کنترل این توانایی هستند، روش نوینی برای درمان افراد دچار درد جدایی ارائه کرده اند. عشق ممکن است فرد را واقعا آزار دهد و روش های غیرتهاجمی تحریک مغز(NIBS) ممکن است درمان کارآمدی برای این منظور باشند.

هدست های tDCS یک جریان الکتریکی بسیار ضعیف روی جمجمه و در منطقه قشر جلوی پیشانی بطنی جانبی (VLPFC) و DLPFC مغز ایجاد می کنند. هر دو این مناطق مغز وظیفه تنظیم احساسات را دارند. تمام شرکت کنندگان در تحقیق پس از استفاده از هدست مذکور و همچنین یک ماه پس از آن، با کاهش علائم سندروم تروما عشق روبرو شدند.

کد خبر 6140545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha