۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳

معاون استاندار بوشهر:

زیرساخت‌های اقتصادی استان بوشهر در دولت سیزدهم متحول شد

زیرساخت‌های اقتصادی استان بوشهر در دولت سیزدهم متحول شد

بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: زیرساخت‌های اقتصادی استان بوشهر در دولت سیزدهم متحول شده و شاهد بهبود وضعیت در بخش‌های مختلف هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین پیش از ظهر سه‌شنبه در برنامه سه‌شنبه‌های پاسخگویی اظهار کرد: احداث سه شهرک صنعتی انرژی خورشیدی در استان بوشهر از برنامه‌های مهم در استان بوشهر است.

وی اضافه کرد: ایجاد و پیگیری زیرساخت‌های شهرک زیست فناوری دلوار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی از دیگر طرح‌ها است.

باستین تکمیل شبکه‌های آبیاری و زهکشی اراضی کشاورزی سعدآباد در سطح ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار، با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد در شهرستان دشتستان را از دیگر طرح‌ها اعلام کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: در دولت سیزدهم ضمن عملیات احیا و نوسازی باغات نخیلات در سطح ۸۱۰ هکتار ۲۰ گلخانه جدید به مساحت ۱۶ هکتار افتتاح شد.

افتتاح ۷ آب‌شیرین‌کن

وی از افتتاح هفت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۲۵ میلیون مترمکعب در سال خبر داد و گفت: در ۳۲ ماه دولت شهید آیت‌الله رئیسی ضمن توسعه ظرفیت‌های تولید آب، ۶۶۰ میلیارد تومان در زیرساخت شهرک‌های صنعتی هزینه شده است.

باستین با اشاره به ۱۳۹۹ مصوبه در کارگروه‌ها و شورا و یا کمیته‌های تخصصی در حوزه اقتصادی و اشتغال‌زایی استان بوشهر اظهار داشت: ۹۵ درصد این مصوبات اجرایی شده که تحول مهمی در این بخش‌ها ایجاد کرده است.

وی از افزوده شدن ۷۰۰ هکتار اراضی به محدوده شهرک‌های صنعتی بوشهر و دشتستان خبر داد و بیان کرد: برای توسعه فعالیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ضمن افزوده شدن ۷۰۰ هکتار اراضی جدید به محدوده شهرک‌های صنعتی بوشهر و برازجان، ساخت هشت ناحیه صنعتی جدید روستایی در استان در دستور کار قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر شناسایی ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی جدید پرورش میگو در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در ۲ سال اخیر هزار و ۲۶ هکتار اراضی ساحلی برای پرورش میگو در مناطق شیف و دیلم به جوانان بومی واگذار شده است.

صدور ۷۴۹ فقره جواز صنعتی

باستین با اشاره به صدور ۷۴۹ فقره جواز صنعتی در استان با ظرفیت سرمایه‌گذاری ۲۶۹ هزار میلیارد تومان در ۲ سال گذشته خاطرنشان کرد: با صدور این مجوزها پیش‌بینی ایجاد ۱۶ هزار شغل شده است.

وی از افتتاح ۱۳ طرح پتروشیمی با ۴.۲ میلیارد دلار در استان بوشهر خبر داد و افزود: این طرح‌ها در دولت سیزدهم افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر راه‌اندازی ۲۳ واحد بسته‌بندی و فرآوری خرما و سه واحد فرآوری آبزیان در سه سال اخیر در استان بوشهر را از دیگر دستاوردهای دولت شهید آیت‌الله رئیسی برشمرد.

وی اضافه کرد: اختصاص مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به منظور ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های داخل منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر از دیگر طرح‌هاست.

کد خبر 6140681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha