۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۷

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان:

شایسته‌ پروری از رسالت های فعالان فرهنگی است

شایسته‌ پروری از رسالت های فعالان فرهنگی است

رشت- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با تاکید بر ضرورت آشناسازی نسل کودک و نوجوان با آموزه های اسلامی گفت: شایسته‌ پروری از رسالت های فعالان فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میرعظیمی ظهر سه شنبه در نشستی با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان اظهار کرد: فرهنگ سازی و اصلاح تفکر القایی دشمنان و شایسته‌پروری را از رسالت‌های فعالان فرهنگی است.

میرعظیمی با اشاره به رویدادها و نا بهنجاری‌های ماه‌های گذشته و با تاکید بر جایگاه و اهمیت نسل کودک و نوجوان افزود: برای فرهنگ‌سازی لازم است از نسل کودک و نوجوان آغاز کنیم.

این مدیر فرهنگی از ضرورت آشناسازی هرچه بیشتر آینده سازان با آموزه‌های اسلامی و دست‌آوردهای هشت سال دفاع مقدس صحبت‌کرد و گفت: بسترسازی برای شناخت بیشتر کودکان و نوجوانان با داشته‌های فرهنگی و معرفی الگوهای مناسب به آنان نقش به‌سزایی در نهادینه‌سازی فرهنگ ایرانی اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دارد.

میرعظیمی بر لزوم افزایش حرکت‌های هم‌افزا و تعامل هرچه بیشتر دستگاه‌ها و مجموعه‌های فعال در حوزه کودک و نوجوان تاکید کرد و ادامه داد: برگزاری نشست‌های هم اندیشی کارشناسان، اجرای ویژه برنامه‌های مشترک و فراهم سازی زمینه‌های برپایی اردوهای یک روزه جهت بازدید اعضا از نمایشگاه دست آورده‌ای دفاع‌مقدس مورد تاکید قرار دارد.

مجاهدت کانون در حوزه‌های تربیتی ستودنی است

«حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان هم طی این نشست با قدردانی از «مجاهدت‌های خاموش کانون در حوزه‌های تربیتی» اظهار کرد: فصل مشترک ما و کانون پرورش فکری، فرهنگ‌سازی و و تربیت سکانداران آینده کشور و نظام اسلامی است.

حبیبی در همین‌زمینه به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی‌بر لزوم پیوندهای میان‌نسلی و ایجاد حس مشترک میان آینده‌سازان و پیش‌کسوتان دفاع‌مقدس تصریح‌کرد: برای نیل به این هدف، نیازمند بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین، نوآوری و تکیه بر شیوه‌های خلاقانه هستیم.

وی در ادامه، از نقش کاربردی هنر و ادبیات صحبت‌کرد و با اشاره به ظرفیت‌های گسترده استان، هنرمندان و ادیبان گیلانی گفت: تعامل و هم‌گرایی کانون پرورش فکری و بنیاد حفظ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس نقش به‌سزایی در جهت‌دهی به هنرمندان، نویسندگان و انتشار آثار فاخر دارد.

میرعظیمی از چاپ بیش‌از ۶۰ عنوان کتاب به همت حفظ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان گیلان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و با اعلام‌آمادگی برای انتشار آثار نوقلمان و برگزاری نمایشگاه مشترک با کانون گفت: برای پذیرش اعضای کانون جهت بازدید از موزه دست‌آوردهای دفاع مقدس انعکاس آن در قالب تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای آمادگی‌داریم.

کد خبر 6140710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha