۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۲۹

اخلاقی در گفتگو با مهر:

در مناظره اول «اخلاق اسلامی» مراعات شد

در مناظره اول «اخلاق اسلامی» مراعات شد

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت:کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یک مقدار جزیی‌تر و متناسب با مشکلات و دغدغه‌های مردم صحبت کنند و فقط کلی‌گویی نکنند.

حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارزیابی اولین مناظره انتخاباتی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: جا دارد از صدا و سیما و کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تشکر کنم، چرا که در اولین مناظره انتخاباتی، اخلاق اسلامی کاملاً مراعات شد و این مسئله بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران، دموکراسی و مردم سالاری دینی مورد توجه اساسی است و باید به دنیا نشان دهیم که مناظرات انتخاباتی ما با بسیاری از کشورهای مدعی غرب و آمریکا فرق دارد. خوشبختانه آداب و اخلاق اسلامی در اولین مناظره انتخاباتی مراعات شد که امیدواریم در مناظرات بعدی هم اینگونه باشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته انتظار مردم آن است که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یک مقدار جزیی‌تر و متناسب با مشکلات و دغدغه‌های مردم صحبت کنند و فقط کلی‌گویی نکنند.

وی ادامه داد: در مناظره اول، بیشتر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری کلیاتی درباره آسیب‌ها و مشکلات کشور و راهکارهایی را هم برای رفع مشکلات ارائه کردند. البته شاید اقتضای مناظره اول این بود که کاندیداها بیشتر به مسائل کلی بپردازند تا فضا دستشان بیاید و قطعاً در ادامه انتظار از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آن است که یک مقدار جزئی‌تر به دغدغه‌های مورد توجه مردم و راهکارهای خود برای رفع مشکلات بپردازند.

اخلاقی تصریح کرد: امروز مردم درگیر یکسری از مشکلات معیشتی هستند و بنابراین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید دغدغه‌های اصلی‌تری را در برنامه‌های انتخاباتی خود مطرح کنند. از سوی دیگر کاندیداها باید از جنبه شعاری پرهیزی کنند، چرا که آنقدر هوش و درک مردم زیاد است که به خوبی تشخیص می‌دهند که کدام بحث‌ها شعاری است و کدام کارشناسی‌تر است. امیدوارم در مناظرات بعدی انتخابات اظهارات کارشناسی نامزدها تقویت شود.

کد خبر 6140749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha