۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۲

اتریش: عبور از خط قرمز روسیه بلامانع است!

اتریش: عبور از خط قرمز روسیه بلامانع است!

صدر اعظم اتریش می‌گوید که تصمیم اعضای ناتو مبنی بر صدور مجوز حمله اوکراین به خاک روسیه با تسلیحات غربی، نگران‌کننده نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، کارل نیهامر، صدر اعظم اتریش بر این باور است که تصمیم کشورهای عضو ناتو مبنی بر صدور مجوز برای اوکراین جهت حمله به خاک روسیه با تسلیحات غربی،

نیهامر در گفت‌وگو با گروه رسانه‌ای NZZ گفت با نظر کلودیا تانر، وزیر دفاع اتریش که گفته است آمریکا و متحدانش با صدور جواز حمله به خاک روسیه برای اوکراین، از یک «خط قرمز» عبور کرده‌اند، مخالف است! تانر همچنین گفته بود که از شنیدن اینکه ناتو به اعضای این ائتلاف نظامی اطمینان داده که اعزام نیرو به اوکراین الزامی نخواهد بود، بسیار خوشحال است.

صدر اعظم اتریش گفت: استفاده از تسلیحات غربی به شکلی شرم‌آور از مسیر درست سیاسی خارج شده بود. براساس قوانین بین‌المللی، چنین حملاتی علیه روسیه مجاز است. مسکو می‌تواند نیروهایش را خارج کند و خواهد دید که کمک نظامی غرب به کی‌یف به طور خودکار کاهش پیدا خواهد کرد.

پیش‌تر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منظور آنچه جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم خوانده شده است، درباره استفاده اوکراین از تسلیحات آمریکایی محدودیت‌هایی اعمال کرده بود. براساس گزارش رسانه‌ها، واشنگتن این قانون را تسهیل و اجازه حمله محدود به منطقه بلگورود روسیه را برای اوکراین صادر کرده است. چندین کشور عضو ناتو نیز تصمیم مشابهی را اتخاذ کرده‌اند.

مسکو جنگ اوکراین را بخشی از جنگ نیابتی علیه روسیه خوانده است که در آن اوکراینی‌ها نقش «دژکوب» را بازی می‌کنند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته است که این کشور هم می‌تواند برای دشمنان آمریکا و متحدانش، سامانه‌های تسلیحاتی مشابهی ارسال کند و به گفته وی چنین اقدامی، به تشدید تنشی منجر می‌شود که خوشایند هیچکدام از طرفین نیست.

کد خبر 6140752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha