در گفت‌گو با مهر عنوان شد؛

همت موکب خانوادگی در مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر برای ترویج قرآن

همت موکب خانوادگی در مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر برای ترویج قرآن

موکب منتظران حضرت مهدی (عج) محور برنامه‌های خود را در مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر بر فعالیت قرآنی بین کودکان گذاشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، سه سالی است که تهران در آستانه عید غدیر آماده مهمانی بزرگی با میزبانی از همه مردم شهر می‌شود. اتفاقی که در سال‌های گذشته با استقبال میلیونی مردم همراه شد و امسال نیز در آستانه سومین سال برگزاری خادمان و موکب داران آماده این ضیافت بزرگ می‌شوند. سال گذشته نزدیک به ۴ میلیون نفر در مهمونی ۱۰ کیلومتری تهران که از عصر عید غدیر تا نیمه شب برگزار می‌شد حضور یافتند. در همین مهمانی بزرگترین شهربازی برای سرگرمی بچه‌ها برپا بود و این باعث شد تا خاطره فراموش نشدنی از جشنی میلیونی در خاطرشان باقی بماند.

موکب منتظران حضرت مهدی (عج) از جمله موکب‌هایی بود که به صورت خانوادگی در جشن سال گذشته برپا شد و بناست امسال نیز در مهمونی ۱۰ کیلومتری تهران از عاشقان امیرالمومنین (ع) پذیرایی کند.

بزرگ‌منش از خادمان این موکب درباره برگزاری جشن غدیر در گفتگویی با خبرنگار مهر گفت: قرار گرفتن عید غدیر در آستانه ماه محرم باعث شده بود مردم بیشتر در تدارک برنامه‌های محرم باشند اما برگزاری این جشن بزرگ باعث شد تا غدیر را باشکوه‌تر از همیشه برگزار کنیم.

وی به برپایی موکب منتظران حضرت مهدی (عج) در عید غدیر سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته موکب بزرگ ۹ متری در جای مناسبی بنا شد. واحد خواهران ما میزبان دختران خردسال و نوجوان بود که با تلاوت قرآن، جوایزی به آنان تعلق می‌گرفت. در بخش پذیرایی هم شربت، شیرینی، میوه توزیع کردیم. بخش دیگر موکب مربوط به فعالیت آقایان با برگزاری بحث‌های درباره غدیر و ولایت بود.

خادم موکب منتظران حضرت مهدی (عج) در ادامه تصریح کرد: موکب ما مردمی است که ابتدا به همت یکی دو خانواده برپا شد اما رفته رفته پس از طرح در بین فامیل همه پای کار آمدند و در نهایت ۷_۸ خانواده دیگر به ما اضافه شدند که همه در برپایی موکب کمک کردند. خادمین ما جمعاً ۱۷ نفر بودند که از دختر خانم کوچک گرفته تا پیرمرد ۶۳ پای کار آمدند.

وی تصریح کرد: ویژگی متفاوت موکب ما اداره آن توسط خانواده بود که از دل یک هیئت خانگی درآمده و برای خود بانیان موکب کار بسیار جذابیت داشت. حال و هوای خوبی در موکب در جریان بود که باعث شد امسال هم در این مراسم شرکت کنیم.

این خادم موکب در مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر گفت: همه تلاش ما باید در این راستا باشد که عید غدیر را جهانی کنیم و رسانه‌ها آن را در جهان منعکس کنند.

کد خبر 6140765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha