۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۲

واکنش سازمان سرمایه گذاری به اظهارات نامزدها در برنامه مناظره

واکنش سازمان سرمایه گذاری به اظهارات نامزدها در برنامه مناظره

سازمان سرمایه گذاری طی اطلاعیه‌ای، تعداد طرح‌های سرمایه گذاری خارجی مصوب معتبر از ابتدای دولت سیزدهم تا خرداد ماه جاری را ۷۱۳ طرح به ارزش ۱۱ میلیارد و ۹۲۶ میلیون دلار اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: در اولین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که با محوریت موضوعات اقتصادی در شبانگاه دوشنبه مورخ ۲۸ خردادماه برگزار شد، موضوع سرمایه گذاری خارجی به عنوان یکی از محورها مورد توجه قرار گرفت.

بر این اساس و با توجه به رسالت و مأموریت این سازمان در حوزه سرمایه گذاری خارجی، آمار نهایی و کلی عملکرد دولت شهید جمهور که بدون تغییر مثبت در شرایط تحریمی و یا توصیه‌های گروه ویژه اقدام مالی به انجام رسید به شرح ذیل مجدداً اعلام می‌شود؛

- از ابتدای دولت سیزدهم تا خرداد ماه سال ۱۴۰۳، تعداد ۷۱۳ طرح سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش سرمایه‌گذاری خارجی مصوب معتبر ۱۱/۹۲۶ میلیارد (یازده میلیارد و نهصد و بیست و شش میلیون) دلار به تصویب هیأت سرمایه‌گذاری خارجی رسیده است.

- از این میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب معتبر تعداد ۹۱ طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۲ میلیارد و ۱۴۸ میلیون دلار مربوط به سرمایه گذاری اتباع حقیقی و حقوقی کشور چین است.

- طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی مصوبی که در بازه زمانی مقرر پس از صدور مجوز اقدام به ورود سرمایه‌ای به کشور نکرده‌اند از فهرست آمار حذف شده و لذا آمار فوق صرفاً شامل مصوبات سرمایه‌گذاری خارجی معتبر تا این تاریخ است.

کد خبر 6140786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha