۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۷

در گفت‌وگو با مهر اعلام شد؛

تبیین حمایت‌ از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مراکز حوزوی

تبیین حمایت‌ از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مراکز حوزوی

کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی حوزه‌های علمیه از مراکز حوزوی و پژوهشگران برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دعوت کرد.

حجت‌الاسلام کمال‌الدین نصرتی کارشناس مسئول کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی حوزوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به فرمایش و مطالبه مقام معظم رهبری نسبت به گسترش فرهنگ آزاداندیشی در حوزه علمیه، کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی حوزه‌های علمیه از مراکز پژوهشی حوزوی، مدارس علمیه، محققان و پژوهشگران حوزه‌های علمیه برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دعوت به عمل می‌آورد.

وی با اشاره به توسعه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در استان‌های کشور، گفت: موضوع کرسی‌های آزاداندیشی قبل از برگزاری، باید در کمیته استانی به تصویب رسیده باشد.

حجت‌الاسلام نصرتی با بیان اینکه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی موجب بهره‌مندی از برخی خدمات مادی و معنوی می‌شود، افزود: بر اساس میزان تخصیص بودجه حمایتی و با توجه به سطح برگزاری کرسی‌ها، تا سقف یک میلیون تومان برای هر کرسی آزاداندیشی حمایت صورت می‌گیرد.

وی در خصوص ثبت امتیازهای پژوهشی برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، اظهار کرد: در سامانه پژوهشگران، برای برگزارکنندگان کرسی‌های آزاداندیشی امتیازهایی همچون حداکثر سه امتیاز برای ارائه کننده کرسی، حداکثر دو امتیاز برای ناقد کرسی و حداکثر یک امتیاز برای مجری کرسی ثبت می‌شود.

به گفته کارشناس مسئول کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی حوزوی، معیار امتیازدهی در سامانه، توان علمی برگزارکنندگان و وزانت علمی آن کرسی است.

حجت‌الاسلام نصرتی گفت: طرح هدفمندی شهریه و خدمات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، تعیین امتیاز پژوهشی برای اسکان در شهرک مهدیه، احراز پژوهشگری برای بهره‌مندی از تبصره ویژه مدارج علمی، بهره‌مندی از حمایت‌های دبیرخانه از طرح‌های پژوهشی، بهره‌مندی از طرح تکریم اساتید پژوهشگر و معرفی به مراکز علمی و پژوهشی از جمله خدمات پژوهشی است که برای برگزارکنندگان کرسی‌های آزاداندیشی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به استقبال پژوهشگران و محققان حوزوی از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، ابراز امیدواری کرد که برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه گسترش یابد.

وی افزود: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در راستای مهارت افزایی طلاب در امر مناظره برگزار می‌شود و به فهم طلاب در مباحث علمی کمک می‌کند.

کد خبر 6140793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha