۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۲

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

نیازمند برنامه جهشی در حوزه کشاورزی هستیم

نیازمند برنامه جهشی در حوزه کشاورزی هستیم

ساری- رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای حفظ تولیدات کشاورزی نیازمند برنامه ریزی جهشی هستیم.

بابک مؤمنی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از راه‌های مهم برای رسیدن به افزایش تولید و بازار مناسب محصولات کشاورزی در داخل کشور تقویت تشکل‌های کشاورزی است، گفت: برای حفظ تولیدات کشاورزی در استان به طور قطع نیازمند برنامه ریزی جهشی هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه برای بهبود وضعیت فعالیت‌های کشاورزی استان به خصوص در حفظ زمین، واردات و صادرات باید مشارکت تشکل‌ها در تصمیم‌گیری ها دوچندان شود، ادامه داد: ضرورت حفظ کشاورزی مازندران با اجرای طرح جامع ساخت و ساماندهی زیر ساخت‌های منابع آب و خاک وابسته است، طرحی که علاوه بر حفظ و افزایش کیفیت زمین‌های کشاورزی، کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی را ارتقا می‌دهد.

وی کنترل سیلاب و آب ماندگی اراضی کشاورزی، بهبود شرایط کشت اول، دوم و امکان کشت سوم همراه با افزایش ضریب کشت در واحد سطح را از دیگر مزیت‌های اجرای این طرح عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران عملیاتی شدن ساخت و ساماندهی زیر ساخت‌های منابع آب و خاک را پیشران توسعه فعالیت‌های کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: همسو با این رویکرد سه هزار هکتار از آب بندان های مازندران در دولت سیزدهم مرمت و بهسازی شد.

مؤمنی با بیان این که این امر سبب شد تا مهار و ذخیره سازی آب در این بخش تا ۶۰ میلیون متر مکعب افزایش بیابد، توضیح داد: عملی شدن طرح ساخت و ساماندهی زیر ساخت منابع آب و خاک روستای نواحی محله شهرستان فریدونکنار در ۲۰۰ هکتار یکی از مهمترین طرح‌های کشاورزی استان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که امسال تمامی ۲۱۵ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان بدون مشکلات کم آبی زیر کشت برنج رفته است، خطاب به شالیکاران گفت: به طور یقین در سال زراعی جاری با مدیریت بر بازار، قیمت برنج به نفع شالیکاران ساماندهی خواهد شد.

وی گفت: پس از دستور ویژه رئیس جمهور شهید در دور دوم سفر استانی به این خطه در خصوص جلوگیری از واردات بی رویه برنج و حرکت به سمت خودکفایی این محصول، نظام مسائل تولید تا عرضه برنج تهیه شده است.

کد خبر 6140814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha