۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۳

توسط دانشگاه علمی کاربردی صورت گرفت؛

اعطای گواهینامه شایستگی شغلی به شاغلین حوزه آسانسور و پله برقی

اعطای گواهینامه شایستگی شغلی به شاغلین حوزه آسانسور و پله برقی

اولین گواهینامه های شایستگی شغلی در حوزه مشاغل نصاب مکانیکال آسانسور و مدیر فنی طراحی، محاسبات و استاندارد آسانسور به شاغلین واجد شرایط در این حوزه ها توسط دانشگاه علمی کاربردی اعطا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، نخستین کنگره بین‌المللی آسانسور و پله‌برقی با حضور رییس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، رییس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و صنایع وابسته، معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس اتاق بازرگانی، رئیس اتاق اصناف، مدیرکل سازمان ملی استاندارد، رییس کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی، سه نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و صاحبان شرکت‌های تولیدی و خدماتی صنعت آسانسور برگزار شد.

در این کنگره، دکتر حسین بلندی رییس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی رویکردهای جدید این دانشگاه را پیرامون نحوه ارایه آموزش‌های عالی مهارتی در پاسخگویی به نیاز بازار کار بیان کرد. وی سرلوحه برنامه‌های تحولی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی را فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ارتباط با ضرورت لحاظ آمایش سرزمین در ارایه آموزش‌ها و اهتمام جدی برای رفع بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: بر این اساس ضمن تدوین و پیاده‌سازی آمایش آموزش عالی علمی‌کاربردی و حذف و غربالگری رشته‌های فاقد نیاز و غیرضرور، با اجرای الگوی جدید پذیرش در قالب تضمین اشتغال، حلقه ارتباط با صنایع از طریق تعهد به تضمین اشتغال بخشی از ورودی های دانشگاه محکم‌تر شد.

در ادامه رییس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در تشریح طرح آباد - آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان بیکار دانشگاه‌های کشور – اظهار داشت: این طرح الگوی کاربردی برای اشتغال دانش‌آموختگان بیکار است که توسط دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با هدف رفع خلاءهای مهارتی در محیط واقعی کار و سنجش صلاحیت‌های شغلی توسط صنایع تدوین شده است.

وی با اشاره به تصویب طرح آباد در جلسه ۹ خردادماه سال جاری هیات دولت، آن را میراثی ماندگار از سید شهیدان خدمت برای مبارزه با داعش بیکاری دانست و از صنعت‌گران دعوت کرد با مشارکت در تدوین و بازنگری دوره‌های آموزشی و ارایه تجهیزات و امکانات در اختیار، موجبات ارتقای سطح توانمندی منابع انسانی و پیشرفت صنایع در عرصه‌های مختلف را فراهم نمایند.

بلندی ضمن بیان سوابق عملکردی دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه صلاحیت حرفه‌ای، استقرار آن را در اصلاح چرخه اجرایی کشور و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی ضروری دانست و بازخورد جامعه و مشتریان را مبنای مناسبی برای پایش عملکرد دارندگان گواهی صلاحیت حرفه‌ای برشمرد.

مهندس عباس ابریشمی رییس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته نیز طی سخنانی در این کنگره اظهار داشت: این اتحادیه مفتخر است که به عنوان اولین اتحادیه کشور توانسته با راهبری دانشگاه جامع علمی‌کاربردی و به همت اعضای کمیسیون فنی اتحادیه، صلاحیت بیش از ۱۰ عنوان شغل را استخراج و استانداردهای آن را تدوین نماید. وی ابراز امیدواری کرد با تحکیم ارتباط این دو نهاد طی برنامه میان‌مدت مبنای فعالیت تمام مشاغل این حوزه احراز صلاحیت حرفه‌ای باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم گواهینامه های مربوط به مشاغل تکنسین نصب مکانیکال آسانسور و مدیر فنی طراحی، محاسبات و استاندارد آسانسور که شایستگی‌های شغلی آن سابقا توسط متخصصین انجام و پس از طرح و بررسی در کمیته های تخصصی، در شورای صلاحیت حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی به تصویب رسیده بود و مراحل اجرای سنجش آن نیز اعم از مصاحبه های تخصصی، عمومی، کار عملی و آزمون‌های شخصیتی، با نظارت و مشارکت دفتر صلاحیت حرفه ای دانشگاه، واحد استانی تهران شرق و اتحادیه انجام شده بود؛ با حضور جمعی از مسئولین و متولیان امر به حائزین شرایط، اعطا گردید.

کد خبر 6140883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha