۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۲

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان خبرداد؛

توفان گردوخاک در راه اصفهان/ هواشناسی هشدار داد

توفان گردوخاک در راه اصفهان/ هواشناسی هشدار داد

اصفهان- رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از اوج گیری فعالیت سامانه ناپایدار و وقوع توفان و گردوخاک تا روز جمعه یکم تیرماه خبرداد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به شکل گیری جریانات همرفتی، وقوع ناپایداری‌هایی را به صورت رگبار محلی و رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای در ساعات عصر و اوایل شب به ویژه در مناطق غربی و جنوب غربی استان طی ۲۴ ساعت پیش رو انتظار داریم.

وی ادامه داد: همچنین از امروز سه شنبه تا اوایل هفته آینده به سبب مساعد شدن شیب فشاری در نیمه شرقی استان، شرایط باد و گردوخاک در مناطق شرقی، شمالی، مرکزی و جنوبی استان مورد انتظار است که می‌تواند منجر به کاهش دید و کاهش کیفیت هوا شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان به صدور هشدار سطح زرد درخصوص مخاطرات وزش باد شدید، توفان و گردوخاک اشاره و خاطرنشان کرد: از بعد از ظهر فردا چهارشنبه ۳۰ خرداد تا پیش از ظهر جمعه یکم تیرماه در مناطق شمال شرق، شرق، مرکز و جنوب استان احتمال وقوع باد شدید و گردوخاک پیش بینی می‌شود و در نیمه شرق اصفهان احتمال شکل‌گیری توفان وجود دارد.

به گفته امینی، وزش باد شدید و گردوخاک مناطقی از جمله خورو بیابانک، انارک، چوپانان، برخوار، شهرضا، فرودگاه اصفهان، کوهپایه، کبوترآباد، لنجان، کلانشهر اصفهان، اردستان، ورزنه، مبارکه، نجف‌آباد، نائین و مهاباد را در بر خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه احتمال کاهش کیفیت هوا، کم شدن شعاع دید و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در محورهای شرقی اصفهان بر اثر گردوخاک وجود دارد، اضافه کرد: به هم وطنان به ویژه گروه‌های حساس جامعه (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان کمتر از پنج سال) توصیه می‌شود که از حضور در فضای باز طی آخر هفته خودداری کنند.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش یک تا ۲ درجه‌ای بیشینه دما، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه دمای آن فردا به ۲۲ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

همچنین خور و بیابانک با بیشینه دمای ۴۲ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 6140916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • زن ایرانی ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      0 0
      هیچ کاری برای منابع طبیعی نکردند و نمیکنن واقعا هوا خیلی الوده هست در اصفهان پراز الودگی و گردو غبار و الودگی پالایشگاه اصفهان و گرد و خاک سال گذشته هروز الودگی امسال هم همینطور توی بهار هوا بشدت الوده داغون شدیم توی این الودگی ها کسی هم بفکر نیست مسئولین هم که کاری طبق معمول انجام نمیدن