۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۳

پخش مستند «راوی روحِ پارسی» از شبکه چهار

پخش مستند «راوی روحِ پارسی» از شبکه چهار

مستند «راوی روحِ پارسی» روایتگر زندگی و سلوک علمی و فرهنگی احمد تمیم داری استاد زبان و ادبیات فارسی است که پنجشنبه ۳۱ خرداد ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رویداد، هجدهمین فیلم از مجموعه مستندهای «آیینه عمر» که به کوشش گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما به تهیه‌کنندگی صدرا صدوقی و کارگردانی رضا عباسی در شبکه چهار پخش می شود «راوی روح پارسی» نام دارد.

رضا عباسی کارگردان مستند «راوی روح پارسی» درباره شخصیت علمی احمد تمیم داری گفت: احمد تمیم‌داری ادیب، زبان‌شناس و فارسی‌پژوه متولد ۱۳۲۵ شمسی در تهران است. او دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است و نزد استادان مشهوری چون شریف رضایی، سید علی شاه‌چراغی، سید جعفر شهیدی، احمد مهدوی دامغانی و ... نیز تلمذ کرده است.

وی اظهار کرد: تمیم داری عضو شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی و استاد بازنشسته دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی است و از گذشته تاکنون همواره سخنرانی‌های علمی و پژوهشی متعددی در حوزه زبان و ادب فارسی، تاریخ، حکمت، ادبیات عامه در مراکز علمی ایران و جهان ارائه کرده است.

کارگردان مستند «راوی روح پارسی» تصریح کرد: وقتی در آثار تمیم داری مداقه می‌کنیم؛ مراتب علمی و عمق فرزانگی‌اش هویدا و آشکار است. همچنین جنبه انصاف و اعتدال وی در بیان مطالب بدون هیچ گونه جانبداری نیز کاملاً روشن است. به عنوان نمونه وقتی درباره ادب و عرفان دوره صفویه و مکتب اصفهان نکاتی را از لابه لای تاریخ و مفاهیم و معانی آن روزگار بیان می‌کند، همه سعی و تلاشش بر این است که با رعایت انصاف روایت خود را بیان کند.

عوامل این مستند عبارتند از مجری طرح محراب محمدزاده، تحقیق سیامک صدیقی، محمد آسیابانی، مدیر فیلمبرداری یاسر آقاامینی‌ها، تدوین و صداگذاری مریم مرشد، صدابردار مجید نجاتی، انتخاب موسیقی و سولیست تیتراژ پایان بردیا دینوری، مدیر تولید علی هیهاوند، دستیار کارگردان سیاوش درخشی، هماهنگی تولید منوچهر پویان مهر، فیلمبرداران اردلان معتمدی و یزدان موسی خانی، دستیاران فیلمبردار عباس معتمدی و حسین صالحی راد، دستیار صدابردار محمد اشرف پور، مشاور علمی محمود بشیری و مشاور رسانه‌ای سیده الهام کاظمی.

«آئینه عمر» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است که در قالب آن، زندگی، سلوک علمی و فرهنگی و میراث پژوهشی ۲۶ چهره نامدار حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر ایران به تصویر کشیده شده است.

مجموعه مستند «آئینه عمر» پنجشنبه‌ها ساعت ۱۹ پخش و جمعه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ تکرار می‌شود.

کد خبر 6140919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha