۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۸

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

صندوق رأی، مبنا و معیاری برای همبستگی است

صندوق رأی، مبنا و معیاری برای همبستگی است

همدان-تحلیلگر سیاسی گفت: رئیس جمهور آینده ایران در راستای تحقق شعارهایش کوشا باشد و صندوق رأی را مبنا و معیاری برای همبستگی دانست.‌

امیر کردکریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود؛ باید در تحقق شعائر اسلامی کوشا بوده و تحقق آن را واجب بداند، اظهار کرد: این نباشد که مردم فقط در زمان انتخابات به حساب بیایند و بعد از آن خواسته‌های مردم به فراموشی سپرده شود.

وی گفت: کار و تلاش با قرارگرفتن فردی پرتحرک و آوردن یک کابینه خوب و قوی ایجاد می‌شود و ما می‌توانیم ایران را به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل کنیم؛ در صورتی که بعد از انتخاب اصلح، وزرای خوبی هم در رأس وزارتخانه‌ها قرار بگیرند و به دنبال زدودن مشکلات باشند.

این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: اخلاق، ایمان و اراده خلل ناپذیر، از مواردی است که به شخص اول قوه مجریه کمک می‌کند و ما به عنوان صاحبان رأی و کسانی که می‌توانیم پای صندوق‌های رأی سرنوشت کشور را تعیین کنیم؛ باید مورد توجه قرار گیرد.

کردکریمی افزود: بعد از انتخاب هم باید از رأی خود دفاع کنیم؛ مطالبه گری از راه‌هایی است که صلابت و اقتدار ما را در میدان حفظ می‌کند؛ البته مطالبه گری باید بر مبنای انصاف و زدودن مشکلات و بر پایه مفاهیم عمیق استوار باشد؛ نقش عقلانیت و خدا محوری در آن مشهود و پر رنگ باشد؛ بی انصافی در مطالبه گری نقشی ندارد.

وی با بیان اینکه انتقاد کردن کار ساده ای است و با مطالبه گری متفاوت است؛ عنوان کرد: این دو گاهی به هم نزدیک و گاهی از هم دور می‌شوند، پس مطالبه گری مراحلی دارد و باید با ارائه راهکار مسیر برون رفت از مشکلات را یادآور شویم؛ داشتن نظام مسائل و حرکت جهادی و معقولانه، از پیوست‌های مطالبه گری است و تشکیل و راه اندازی اندیشکده ها بر همین اصل استوار است.

این مدرس دانشگاه افزود: وقتی مردم در پای صندوق رأی حضور پیدا می‌کنند، می‌توانند به عنوان یک بازوی اجرایی به قوه مجریه کمک کنند..

وی خاطرنشان کرد: صندوق رأی، مبنا و معیاری برای همبستگی است و گردش نخبگان و رواج شایسته سالاری در جامعه نیز از همین مسیر می‌گذرد.

دشمنی غربی‌ها و معاندان فقط در ایام انتخابات نیست

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: کشور ما از اقوام و قومیت‌های مختلفی شکل گرفته و با استفاده از این ظرفیت عظیم می‌توانیم اجازه ظهور و بروز به همه سلایق را بدهیم و از این فرصت مغتنم که در نظام اسلامی به آن توجه شده، بهره ببریم.

کردکریمی یادآور شد: دشمنی غربی‌ها و معاندان فقط در ایام انتخابات نیست، هر دقیقه و هر ثانیه به دنبال رقم زدن اتفاقات جدید هستند و این در بزنگاه‌های مختلف نقش پر رنگ‌تری پیدا می‌کند؛ یعنی فضا را مناسب حرکت خود می‌بینند و به دنبال نا امیدی مردم هستند.

وی افزود: ایام انتخابات از زمان‌هایی است که با همه امکانات و ابرازها به ویژه رسانه به میدان آمده و دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی هستند

این تحلیلگر سیاسی در پایان گفتگو، با طرح این سوال که آیا در ادواری که کشور خود را به بیگانگان دادیم؛ توفیقی حاصل شد؟ ادامه داد: هیچ قدرتی یارای مقابله با ما را ندارد، به شرطی که وحدت و انسجام داشته و برای رفع مشکلات به یکدیگر کمک کنیم.

کد خبر 6140941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha