۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۸

حشمتیان در گفت‌وگو با مهر؛

برای انتخاب بهترین، احزاب به مردم نظر کارشناسی دهند

برای انتخاب بهترین، احزاب به مردم نظر کارشناسی دهند

رئیس خانه احزاب بیان کرد: احزاب برای انتخاب بهترین فرد به مردم نظر کارشناسی دهند.

قدرتعلی حشمتیان، رئیس خانه احزاب در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد نقش احزاب در مشارکت حداکثری مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: همه مردم ایران را دعوت می‌کنم در انتخابات مشارکت فعال داشته باشند. امیدوارم بتوانیم انتخابات پرشوری داشته باشیم.

وی که رئیس جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران است، افزود: در جریان انتخابات ریاست جمهوری جلسات متعددی برگزار کردیم و جلسه اخیر ما بیست و پنجم خرداد در دفتر کانون همبستگی فرهنگیان در شهرری تشکیل شد.

حشمتیان با اعلام اینکه تا امروز از بین ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دو کاندید در جبهه مستقلین و اعتدال‌گران ایران به توافق رسیدیم، گفت: آقای قالیباف و آقای پزشکیان مورد نظر ما هستند. هر یک از این دو نامزد اگر به موضوع تحزب علاقمند بودند و جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان را دعوت کند و ضمن همراهی، نظرات ما را بپذیرد، حمایتش می‌کنیم.

معرفی کاندید جبهه مستقلین و اعتدال‌گران تا چند روز دیگر

حشمتیان ادامه داد: مناظره دیشب را دیدیم و تا چند روز آینده کاندیدای مورد نظر جبهه مستقلین و اعتدال‌گران ایران را معرفی خواهیم کرد. من به عنوان رئیس خانه احزاب نمی‌توانم موضعی داشته باشم.

وی توجه به مشکلات مردم، برگرداندن ارزش پول ملی به جایگاه خودش و حل گرانی و تورم در مملکت را از جمله ویژگی‌هایی برشمرد که با در نظر گرفتن آن‌ها، جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران، کاندید خود را مورد حمایت قرار می‌دهند و افزود: رئیس جمهوری می‌خواهیم که به حزب و تحزب اعتقاد داشته باشد و به دنبال رفع مشکلات جوانان و برطرف کردن بیکاری، تورم و مشکل مسکن باشد. ما از نامزدی حمایت می‌کنیم که به مشکلات بازنشستگان توجه کند.

رئیس جمهور به تحزب توجه داشته باشد

رئیس جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران در همین رابطه اعلام کرد: یکی از ملاک‌های مهم در انتخاب نامزد انتخابات ریاست جمهوری این است که او به تحزب در کشور توجه داشته باشد، برخی از نامزدها پیش از انتخابات می‌گویند عضو فُلان حزب هستند اما بعد از آنکه انتخاب شدند اعلام می‌کنند که عضو هیچ گروهی نیستند.

جز با رژیم غاصب، با همه کشورها می‌توان ارتباط برقرار کرد

حشمتیان تصریح کرد: رئیس جمهور مورد نظر ما باید بتواند با کشورهایی که به دنبال ارتباط با ایران هستند، ارتباط برقرار کند و معتقدیم به جز اسرائیل غاصب، با همه کشورها می‌توان ارتباط برقرار کرد به شرط آن‌که کرامت ایران اسلامی و مردم ایران حفظ شود. راه مذاکره با همه کشورهای جهان جز رژیم غاصب اسرائیل را باز می‌دانیم.

وی در مورد نحوه حمایت از کاندید مورد نظر جبهه مستقلین اعتدال‌گرایان نیز گفت: به محض آنکه نامزد مورد نظر حزب مشحص شود، به طور رسمی در رسانه‌ها منعکس می‌کنیم و به استان‌های مورد نظر مراجعه و حمایت‌های خود را پیگیری می‌کنیم.

۵ میلیون رأی من برای نامزدی است که از او حمایت کنم

حشمتیان که در این در دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده بود، عنوان کرد: برآورد این بود که با حمایت زاگرس‌نشینان، حدود ۵ میلیون رأی داشتم. همچنین کردها و آذری‌زبان‌ها از من حمایت کرده بودند؛ حمایت‌های موجود را به نامزد شاخص جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران، سوق می‌دهیم و از او می‌خواهیم به خواسته‌های اکثریت جامعه توجه کند، با فساد و رانت مبارزه کند و عدالت را در جامعه برقرار کند.

افزایش مشارکت مردم، تأمین نظر رهبری است

وی در مورد نقش احزاب در افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت: از همه احزاب تقاضا داریم مردم را به پای صندوق‌های رأی بکشانند چرا که هر میزان آرا مردم و مشارکت در انتخابات بالا رود، به نظرات مقام معظم رهبری توجه کردیم و ارزش واقعی مردم در سطح جهان بالاتر خواهد رفت. مسلم است که احزاب در بین مردم باید حضور یافته و نظرات کارشناسی و راه‌حل‌ها را ارائه دهند و ویژگی‌های خوب کاندیدای مورد نظر را مطرح کنند تا مردم از بین این ۶ نفر، گزینه بهتر را انتخاب کنند. احزاب می‌توانند نظر کارشناسی به مردم ایران دهند.

به عنوان یک شهروند، پورمحمدی را موفق مناظره اول می‌دانم

حشمتیان در رابطه با مناظره اول نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: نه به عنوان رئیس خانه احزاب به عنوان یک شهروند معتقدم به ترتیب آقایان پورمحمدی، پزشکیان، قالیباف، جلیلی، قاضی‌‎زاده هاشمی و زاکانی در پاسخ به سوال‌های مناظره، موفق بودند.

وی اخلاق مداری را مهم‌ترین مسأله در تبلیغات و مناظره نامزدها برشمرد و افزود: مردم داری نیز در فضاهای انتخاباتی مهم است و اگر هر کاندیدایی توهین کند و دیگران را زیر سوال ببرد و سخنانی بگوید که در شأن کاندیداها نیست، به طور حتم محبوبیت خود را در بین مردم از دست خواهد داد.

کد خبر 6141074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha