۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۱۰

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:

هوشمندسازی شبکه توزیع آب به کاهش هدررفت آب کمک می‌کند

هوشمندسازی شبکه توزیع آب به کاهش هدررفت آب کمک می‌کند

تبریز-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هوشمندسازی شبکه توزیع آب به کاهش هدررفت آب کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جبار علی ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مزایای هوشمندسازی شبکه توزیع آب این است که می‌تواند به کاهش هدررفت آب کمک کرده و با تشخیص سریع نشت‌ها و اختلالات در شبکه می‌توان عملیات تعمیر و نگهداری را سریعاً انجام داد.

وی ادامه داد: شبکه توزیع آب هوشمند یک راه‌حل پیشرفته و کارآمد برای مدیریت منابع آب است که می‌تواند به حفظ آب و حفاظت از محیط‌زیست کمک کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خطاب به دستگاه‌های مسئول گفت: با افزایش مصرف آب در فصول گرم سال باید این هدررفت را جبران کرده و این کار را اولویت خود بدانید و جدی پیگیری کنید.

ذاکری یادآور شد: شرکت سرمایه‌گذار جهت هوشمندسازی شبکه آب‌های زمینی تبریز متعهد شد ظرف یک هفته مقدمات انعقاد تفاهم‌نامه چندجانبه را فراهم کرده و طرفین قرارداد (آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای استان) نیز نسبت به پیگیری شتاب کنند تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری شاهد عقد قرارداد و تفاهم‌نامه باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خاطرنشان کرد: اگر به هوشمندسازی شبکه توزیع آب بپردازیم تأمین و توزیع آب مدیریت خواهد شد و شبکه آبرسانی پایدارتری خواهیم داشت و هدررفت آب به حداقل رسیده و میزان مصرف نیز کاهش‌یافته و شاهد طول عمر تأسیسات نیز خواهیم بود.

در این جلسه سرمایه‌گذار هوشمندسازی شبکه‌های توزیع آب در مورد اهداف طرح گزارشی ارائه داد.

کد خبر 6141086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha