۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۲۴

سعید جلیلی:

اینکه در یک موقعیت تاریخی هستیم صرفاً شعار نیست

اینکه در یک موقعیت تاریخی هستیم صرفاً شعار نیست

کرج- نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:اگر می‌گوئیم در یک موقعیت تاریخی هستیم صرفاً شعار نیست بلکه حاصل سال‌ها مطالعه نسبت به روندهای جهانی و ظرفیت‌های کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با مردم استان البرز که در مصلای کرج برگزار شد، اظهار کرد: شهر کرج برای من خاطرات دلنشینی به همراه دارد عزیزان من امروز در یک نقطه تاریخی هستیم. در نقطه‌ای که می‌توانیم با انتخاب خودمان، به آن انتخابی که برای انقلاب داشتیم استمرار ببخشیم و راهی که امام و شهدا به ما نشان دادند، با سرعتی در شأن ملت ایران ادامه دهیم.

وی ادامه داد: اگر می‌گوئیم در یک موقعیت تاریخی هستیم صرفاً شعار نیست بلکه حاصل سال‌ها مطالعه نسبت به روندهای جهانی و ظرفیت‌های کشور است. ما میدانیم که در کشور ضعف‌هایی وجود دارد. اما ضعف را با قوت می‌توان برطرف کرد.

وی افزود: امروز دو دیدگاه می‌توان نسبت به ادامه کشور داشت. یکی اینکه در ۴ سال آینده تلاش کنیم برای برطرف کردن ضعف‌های کشور. این یک نگاه حداقلی است و در نگاه انقلاب اسلامی کافی نیست. امروز تاریخ و ملت و زمانه ما فرصت‌های برای ما تعریف کرده است که یک جهان فرصت است. به لحاظ تاریخی تمدنی سیاسی منطقه‌ای جهانی علمی فناوری و به لحاظ یک نیروی متعهد انقلابی جوان تحصیل کرده.

جلیلی تصریح کرد: این حرف‌ها مستند است شعار نیست. این یک واقعیت است که امروز جهانی از فرصت‌ها مقابل ماست. لازمه یک جهان فرصت است نیست که فقط بگوییم در چند سال آینده مشکلات کشور حل شود. اگر ایران یک جهان فرصت دارد، باید تبدیل شود به یک ایران جهش و پیشرفت و بالندگی و شکوفایی ملت در عرصه‌های مختلف.

از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ نتیجه نگاه غرب زده چه بود؟

جلیلی گفت: از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ نتیجه نگاه غرب زده چه بود؟ اینکه رشد اقتصادی کشور یا صفر شد یا منفی. این برای کشوری ایجاد شد که جهانی از فرصت‌ها دارد. خدا به هر کشوری یک نوع فرصت داده اما به ایران همه فرصت‌ها را داده. و نسلی به ایران داده است که می‌تواند مدافع حرم شود و از همه چیز خود برای آرمان‌هایش بگذرد. این کشور نمی‌تواند پیشرفت کند؟ حتماً می‌تواند. ما وقت تلف کردن فرصت. نداریم. امروز ما به دولتی نیاز داریم که فرصت‌های کشور را شناخته باشد و برنامه ریزی کرده باشد و از فردای انتخابات مسیر پیشرفت کشور را رقم بزند.

وی افزود: چگونه می‌توان این مسیر افتخار و مسیری که شهید رئیسی رفته را ادامه داد؟ باید عرصه پیشرفت باز باشد و هر کسی نقش پرشکوه خود را ایفا کند. اگر دولت نقش آفرینی باشد که هم خودش نقش آفرینی کند هم بستری را فراهم کند که هر ایرانی که استعداد دارد احساس پیشرفت و نفع رساندن برای کشور داشته باشد.

ما فرصت نداریم در در مقابل این فرصت‌های کوتاهی کنیم و قد را هدر دهیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امروز در موقعیتی هستیم که به مدد جوانان و نیروهای تحصیل کرده مان می‌توانیم در میادین برزگ پیشرفت مؤثر داشته باشیم.

آمریکایی‌ها در اسناد خود نوشته‌اند که باید جایگاه برتر خود را در صد سال آینده در کل جهان حفظ کنیم. اما امروز می‌خواهند بیایند در همین منطقه غرب آسیا اهداف شوم خود را دنبال کنند اما جوانان ایرانی جلوی نقشه‌های آنها را می‌گیرد. ترامپ می‌گوید ما در سوریه نتوانستیم به اهداف خود برسیم چون ایران در مقابل ما بود. ایران یعنی چه کسی؟ یعنی شهید صدرزاده.

جلیلی گفت: چرا دشمن همه توان خودشان را به کار می‌برند؟ زیرا یک قدرتی در ایران وجود دارد که فقط در دفاع از حرم خود را نشان نمی‌دهد بلکه نشانه یک تمدن است. در سال ۴۲ از روحانیون ما می‌خواستند در مورد رژیم صهیونیستی صحبت نشود، الان ایران صدها موشک به اسرائیل می‌فرستد و رژیم صهیونیستی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

جهش کشور برنامه ریزی می‌خواهد

کاندید انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: از انگلیس و آمریکا گرفته تا اسرائیل، همه می‌خواهند امنیت کشور ما را تحت الشعاع قرار دهند اما ایران به تنهایی در مقابل آنها می‌ایستد. زیرا جوانانی همچون آرمان علی وردی دارد. این جوانان هر کدامشان یک جهان فرصت است.

وی افزود: امروز معتقدیم همزمانی دولت چهاردهم با برنامه توسعه هفتم و قانون جدید بانک مرکزی و شروع مجلس، وفاقی را ایجاد می‌کند که می‌توانیم بدان وسیله کشور را به جهش برسانیم.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: جهش کشور برنامه ریزی می‌خواهد. برنامه‌ای که شعار نباشد. هر روستا باید یک سلول برای جهش کشور و هر کارخانه یک سکویی برای ارتقا کشور باشد و با ایفای نقش پرشکوه هر ایرانی باید این جهان فرصت تبدیل شود به یک ایران جهش و ان‌شاءالله پرچمی که دست رهبر انقلاب است به دست حضرت صاحب الزمان (عج) داده شود.

کد خبر 6141181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha