۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۲۱

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:

۱۰ پاسگاه محیطبانی به دلیل کمبود نیرو در مازندران تعطیل است

۱۰ پاسگاه محیطبانی به دلیل کمبود نیرو در مازندران تعطیل است

ساری - مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران کمبود نیرو را از دغدغه ها بیان کرد و گفت: کمتر از ۱۰ پاسگاه محیطبانی به این دلیل تعطیل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عطاالله کاویان شامگاه سه‌شنبه در آئین تجلیل از محیطبانان نمونه مازندران با بیان اینکه در استان ۲۱ منطقه تحت مدیریت محیط زیست وجود دارد, گفت: ۵۰۰ نیرو وظیفه حفاظت و حراست است عرصه‌های تحت پوشش را به وسعت ۵۰۰ هزار هکتار بر عهده دارند.

وی کمبود نیرو را از جمله دغدغه‌ها ذکر کرد و گفت: برخی از پاسگاه‌های محیطبانی به دلیل کمبود نیرو غیرفعال هستند و با آن که ۴۷ نیروی اجرایی بازنشسته شدند اما برای جایگزین آنان ۱۶ نیرو جذب شده است و در حال حاضر نیز ۱۱ نیرو در حال جذب است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه ۵۰ پاسگاه محیطبانی فعال در استان وجود دارد، گفت: کمتر از ۱۰ پاسگاه به دلیل کمبود نیرو تعطیل هستند و در فصل تابستان علاوه بر پاسگاه‌ها چادرهای محیطبانی و گاوبانکی موقت نیز برپا می‌شود.

کاویان از برپایی ۳۲ چادر گاو بانکی در استان خبر داد و گفت: ۸۰ خودرو و ۱۴۰ موتور سیکلت نیز در ناوگان محیط زیست وجود دارد و و در استان ۲۳۰ نیروی اجرایی فعالیت می‌کنند.

وی نوسازی ناوگان محیط زیست را به دلیل گستردگی و صعب العبور بودن مناطق تحت پوشش لازم برشمرد و گفت: در سه سال گذشته بیشترین میزان اعتبارات یگان حفاظت و از اعتبارات سفر اول ریاست جمهوری ۸ میلیارد تومان دریافت کردیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اظهار اینکه ۶ پاسگاه محیطبانی در حال احداث است، افزود: برای تجهیز و تکمیل این پاسگاه‌های محیطبانی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی بر لزوم ورود خیران در حوزه محیط زیست تاکید کرد و گفت: اعتبارات استانی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی تخصیصی پاسخگو نیست.

کد خبر 6141260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha