۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۳۰

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد:

۹.۹ هکتار فضای پارک به خودروهای سنگین در مشهد اختصاص یافت

۹.۹ هکتار فضای پارک به خودروهای سنگین در مشهد اختصاص یافت

مشهد- مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد گفت: طی یک سال و نیم ۹.۹ هکتار به توقفگاه‌های شهر مشهد اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر شمس در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت شهری به صورت کلان به دنبال آن هستیم تا خدمات را سریع‌تر، شفاف و بهنگام ارائه دهیم، اظهار کرد: در مراکز معاینه فنی در سال ۱۴۰۲، ۵۶ هزار و ۸۸۴ خودرو سبک، نیمه سنگین و سنگین را مدیریت و مورد نظارت و بررسی قرار دادیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد افزود: دولت‌ها و ارگان‌های شبه دولتی در ارائه خدمات و ارائه وظایف، به سوی هوشمندسازی حرکت می‌کنند. در سال ۱۴۰۳ هوشمندسازی را با چند رویکرد آغاز کرده تا عمده بودجه عمرانی در سال جاری مبتنی بر توسعه هوشمندسازی در ارائه خدمت به شهروندان، فعالان حوزه حمل و نقل بار و مدیریت شهری هزینه شود.

وی بیان کرد: افتتاح مرکز کنترل ترافیک و مانیتورینگ سازمان را در حوزه هوشمندسازی در دستور کار داریم تا بتوان نظارت بر موضوع انضباط ترافیکی کامیون‌ها، خودروهای سنگین و نیمه سنگین را در سطح شهر به بهترین شکل انجام دهیم.

شمس اضافه کرد: در حوزه محدوده کامیون محور در مشهد، سه محدوده سبز، زرد و قرمز برای خودروهای سنگین و نیمه سنگین مشخص شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد بیان کرد: بررسی و بازرسی‌های نامحسوس و درج نرخ نامه‌ها در شرکت‌ها از جمله اقدامات برای اجرای صحیح نرخنامه بود اما علی رغم این موضوعات یک سری تخلفات شکل می‌گرفت که این موضوعات نیز با رویکردی که سازمان در حوزه شفاف سازی و نظارتی در پیش گرفته حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: بارنامه درون شهری شبیه بارنامه‌هایی است که برای ناوگان فعال در حوزه جاده‌ای صادر می‌شود؛ نتیجه راه اندازی سامانه جامع بارنامه جمع آوری یک سری اطلاعات هفت گانه است که به حوزه‌ها مدیریتی، امنیتی، نظارتی و کنترل ترافیک و روان سازی ترافیک شهر کمک می‌کند.

شمس گفت: در حوزه تخصیص سوخت به ناوگان باری یکی از ابزارهای دولت برای اشراف به میزان فعالیت این ناوگان، سامانه هوشمند بارنامه درون شهری است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: موضوع پارک خودروهای سنگین در برابر منازل شهروندان، از معضلات شهری است و برای حل آن، ۹/۹ هکتار فضای پارک خودروهای سنگین در اختیار داریم.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ ایستگاه تخلیه بار در سال ۱۴۰۳ در سطح شهر مشهد ایجاد شده است، گفت: فاز اول دومین توقفگاه ما با مساحت ۴/۲ هکتار در جاده میامی به مشهد تا ده روز دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 6141285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha