۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱:۲۳

رئیس ستاد انتخابات لرستان با مهر مطرح کرد؛

لرستان مهیای انتخاباتی پرشور/ فعالیت ستادهای تبلیغاتی پررنگ شد

لرستان مهیای انتخاباتی پرشور/ فعالیت ستادهای تبلیغاتی پررنگ شد

خرم‌آباد - رئیس ستاد انتخابات لرستان از آمادگی این استان برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت بالا خبر داد.

احسان یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمادگی برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در لرستان، اظهار داشت: از روزی که با دستور وزیر کشور فرایند انتخابات آغاز شد، ۳۶ هیئت اجرایی در سطح استان لرستان تشکیل شد.

فضای تبلیغات انتخاباتی در لرستان پررنگ شده است

وی عنوان کرد: هیئت‌های اجرایی بدون هیچ مشکلی در سامانه انتخابات ثبت شدند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به به‌روزرسانی دستگاه‌های احراز هویت در استان، افزود: الان در سطح شهرستان‌ها این دستگاه‌ها توزیع شده است.

یاوری با تأکید بر اینکه در خصوص دریافت تعرفه و توزیع آنها در شهرستان اقدامات لازم از سوی استانداری و فرمانداری‌ها انجام شده است، ادامه داد: از زمان شروع تبلیغات نامزدها، خوشبختانه طی دو تا سه روز اخیر فضای تبلیغاتی در مرکز استان و شهرستان‌ها شکل‌گرفته است.

وی بیان داشت: الان شاهد پررنگ‌شدن تبلیغات انتخاباتی در سطح شهرستان‌های استان هستیم.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با تأکید بر اینکه خوشبختانه این فضا تا کنون سالم بوده و هیچ مشکل امنیتی، انتظامی و یا تخلفی که بخواهد مشکلی ایجاد کند و قابل‌توجه باشد در استان گزارش نشده است، گفت: فعالیت‌های تبلیغاتی با نظم خوبی در استان توسط هواداران نامزدها انجام‌گرفته، ستادها شکل‌گرفته و کار تبلیغاتی نامزدها به‌واسطه این ستادها مدیریت می‌شود.

یاوری، تصریح کرد: آنچه که فضای عمومی استان هست، آمادگی خوبی برای برگزاری انتخابات وجود دارد.

فعالیت انتخاباتی مدیران و کارمندان ممنوع

وی با تأکید بر اینکه پیش‌بینی ما این است که میانگین مشارکت مردم در انتخابات از میانگین کشوری بالاتر باشد، افزود: نظرسنجی‌هایی هم که انجام می‌شود، گواه بر این موضوع است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان در ادامه با بیان اینکه انتخابات مال وزارت کشور نیست، وزارت کشور مجری انتخابات هست، اما انتخابات متعلق به حاکمیت جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: طبیعتاً تمام ارکان جمهوری اسلامی نسبت به انتخابات باید دغدغه داشته باشند و کمک کنند.

یاوری، ادامه داد: اینکه می‌گوئیم اداره‌ای در اختصاص امکانات به ما کمک کند، این وظیفه ذاتی آن تشکیلات است، هر دستگاهی آنچه می‌تواند و به تشخیص فرمانداری‌ها و کمیته پشتیبانی انتخابات، باید ملزوماتی که مدنظر هست را در اختیار بگذارد تا ما بتوانیم انتخاباتی که متعلق به حاکمیت هست را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۶۸ قانون برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها، له یا علیه نامزدهای ریاست‌جمهوری از سوی مدیران، کارمندان، استفاده از وسایل و سایر امکانات ادارات و…، در اختیار گذاشتن وسایل یا امکانات اداری ممنوع است و این امر جرم شناخته می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات لرستان، عنوان کرد: کارمندانی که در انتخابات مسئولیت مستقیم ندارند، در ساعات غیراداری و آن هم بدون ذکر سمت می‌توانند فعالیت انتخاباتی داشته باشند.

یاوری با بیان اینکه کسانی که مسئولیت مستقیم در انتخابات دارند، شامل فرمانداران، بخشداران، معاونین استانداری، مسئولان ستادی استانداری و… حق ندارند طبق قانون هیچ مداخله‌ای چه در ساعت اداری و چه ساعت غیراداری در امر انتخابات داشته باشند، افزود: قانون فصل‌الخطاب است.

مشارکت مردم در انتخابات اولویت ما است

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: برای ما مشارکت در انتخابات از اولویت بالا برخوردار است، شاید مهم‌ترین مسئله ما در انتخابات مشارکت مردم است.

رئیس ستاد انتخابات با تأکید بر اینکه مشارکت مردم در انتخابات سرمایه اجتماعی نظام اسلامی است، گفت: قطعاً و یقیناً باید همه تلاش خود را در بالابردن امر مشارکت مردم در انتخابات داشته باشیم.

یاوری، افزود: یکی از موضوعاتی که می‌تواند به مشارکت مردم در انتخابات کمک کند، خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی به مردم است.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم نگاه خدمت به مردم به‌واسطه شهید جمهور حاکم و جاری بود، امیدواریم مدیران دستگاه‌ها نسبت به خدمت‌رسانی به مردم اهتمام مضاعفی به مردم در این ایام داشته باشند تا بتوانیم زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنیم.

کد خبر 6141317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha