۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۶

رییس بسیج اساتید کشور:

رئیس جمهور آینده از ظرفیت نخبگانی و اساتید بسیجی استفاده کند

رئیس جمهور آینده از ظرفیت نخبگانی و اساتید بسیجی استفاده کند

رییس بسیج اساتید کشور از مسئولان و روسای قوای سه گانه رئیس جمهور آینده درخواست کرد که از ظرفیت نخبگانی و اساتید بسیجی در حل مشکلات کشور به بهترین شکل استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، مراسم گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید صبح امروز با حضور ۳۱ هزار استاد بسیجی در بیش از ۲۰۰ دانشگاه سراسر کشور به صورت همزمان برگزار شد.

دکتر محمد رضا مردانی رییس بسیج اساتید کشور با گرامیداشت یاد شهدای خدمت گفت: شهید رئیسی امروز سخنران این برنامه بودند که جای ایشان الان خالی است.

وی با درود بر شهدای علمی کشور به ویژه دکتر مصطفی چمران و شهید شهریاری که امسال شهید شاخص اساتید بسیجی معرفی شده است افزود: امیدواریم بتوانیم در این‌نشست که با حضور ۳۱ هزار استاد بسیجی در بیش از ۲۰۰ دانشگاه برگزار می شود در ارتباط با موضوعات مختلف گفت وگو کنیم.

رییس بسیج اساتید کشور افزود: این مراسم فرصتی است برای معرفی شبکه بزرگ استادی، بسیج اساتید و نقش آفرینی آن در ابعاد مختلف. در این مراسم به دهه امامت و ولایت و همچنین به تبیین بیانات مقام‌معظم رهبری در بحث حماسه بدرقه شهیدان و حضور حماسی مردم در انتخابات پرداخته می‌شود.

وی افزود: اساتید بسیجی ضمن شرکت خود در انتخابات با دعوت از سایر اقشار مردم برای حضور حماسی در انتخابات به این‌مسولیت می‌پردازند.

رییس بسیج اساتید همچنین همبستگی اساتید بسیجی با دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم غزه را اعلام کرد.

مردانی به شبکه نخبگانی سازمان بسیج اساتید اشاره کرد و افزود: این شبکه نخبگانی در هزار دانشگاه حضور دارد و ۲۷ هزار نفر از مدرسین عضو این شبکه نخبگانی هستند.

وی به برخی از ماموریت و اولویت های بسیج اساتید اشاره کرد و افزود: . نقش آفرینی عمومی اساتید بسیجی در جهاد تبیین ، نقش آفرینی اساتید در شناسایی مسائل کشور و کمک به پیدا کردن راه حل آن و تهیه بسته های سیاستی برای ارایه به تصمیم سازان کشور، کمک به ارتقای آموزش عالی از اولویت های سازمان بسیج اساتید در دانشگاه ها است.

وی ادامه داد: محرومیت زدایی، الگو سازی از چهره های علمی کشور، تشکیل جبهه علمی و فرهنگی، جهاد تبیین در راستای فرمایشات رهبری، ترویج نظریه انقلاب اسلامی، تحول علوم‌ انسانی، اصلاح مقرارت، هدایت پژوهش ها و مساله محور شدن دانشگاه ها از موضوعاتی است که بسیج اساتید آن را دنبال می کند.

رئیس بسیج اساتید کشور افزود: شناسایی مسائل کشور و ارائه راه حل آن و پیاده ساز ی آنها توسط بسیج اساتید پیگیری می شود همچنین پایش افکار نخبگان و انعکاس راه حل نخبگان برای تصمیم سازان کشور از جمله اولویت های بسیج اساتید است.

وی ادامه داد: پیوند صنعت و دانشگاه و گسترش شرکت های دانش بنیان از جمله مواردی است که پیگیری می شود.

مردانی همچنین از مسئولان و روسای قوای سه گانه رئیس جمهور آینده درخواست کرد که از ظرفیت نخبگانی و اساتید بسیجی در حل مشکلات کشور به بهترین شکل استفاده شود.

کد خبر 6141458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha