۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۰

برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری اندیشمندان و دانشمندان جوان

برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری اندیشمندان و دانشمندان جوان

اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری هشتمین دوره جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در محل سالن سرو پارک طبیعت پردیسان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری هشتمین دوره جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که با حضور رئیس بنیاد علمی فناوری جمیلی، مدیرکل دفتر مشارکت و مسئولیت اجتماعی و جمعی از اساتید حوزه محیط‌زیست برگزار شد، نحوه برگزاری و محورهای علمی این جشنواره، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

امیر عبدوس مدیر کل دفتر مشارکت و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌زیست در این جلسه، لزوم حضور مسئولان مرتبط وزارت علوم، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، انجمن‌های علمی دانشجویی و دانشگاه و محورهای فراتر از علوم پایه را برای این دوره از جشنواره یادآور شد.

وی با تأکید بر اضافه شدن محورهایی از جمله اقتصاد محیط زیست، اقتصاد سبز، دانش بومی محیط‌زیست، مکانیزم پرداخت برای خدمات اکوسیستمی، تولید مقرون به‌صرفه انرژی‌های تجدید پذیر نانو فناوری به محورهای جشنواره، ابراز امیدواری کرد تا در جلسات بعدی شورای سیاست‌گذاری جشنواره، سازمان حفاظت محیط‌زیست و مدیران مرتبط با محورهای همایش حضور فعال‌تری داشته باشند.

عبدوس گفت: این جشنواره با همکاری ستاد خیرین وزارت علوم تحقیقات و فناوری، ستادهای هفته پژوهش، معاونت علمی و فناوری و دانش بنیان ریاست‌جمهوری و بنیان حامیان دانشکدگان علوم دانشگاه تهران در سال جاری برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ بنیاد علم و فناوری جمیلی به عنوان یک نهاد فعال در حوزه شناسایی و ترغیب جوانان ایده‌پرداز و تهیه مسیر حرکت آن‌ها به سمت تولید محصولات دانش‌بنیان و تبدیل دارایی‌های فکری به ثروت، برای هشتمین سال پیاپی این جشنواره را با محوریت ایده‌های خلاقانه برای ورود کسب و کارها به حل مسائل محیط‌زیست برگزار خواهد کرد.

کد خبر 6141460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha