۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰

اصلاح ۱۳ نقطه پُرحادثه در محورهای منتهی به مرزهای اربعین‌

 اصلاح ۱۳ نقطه پُرحادثه در محورهای منتهی به مرزهای اربعین‌

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: اصلاح ۱۳ نقطه پُرحادثه در محورهای منتهی به مرزهای اربعین‌حسینی تا پیش‌از آغاز سفرهای اربعین حسینی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره اقدامات انجام شده در محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی اربعین‌حسینی، گفت: به‌منظور ارتقای ایمنی و تسهیل در تردد زائران اربعین‌حسینی، عملیات بهسازی و روکش آسفالت، اصلاح نقاط پرحادثه، عملیات ایمن‌سازی شامل خط‌کشی، حفاظ بتنی و فلزی، روشنایی و نصب علائم در محورهای منتهی به مرزهای اربعین‌حسینی با اعتباری بیش از ۱۴ میلیارد و ۴۶۴ میلیون در حال انجام است.

وی با اشاره به اقدامات بهسازی و روکش آسفالت در یک‌هزار و ۳۰ کیلومتر از طول راه‌ها تا پیش از ایام اربعین‌حسینی، گفت: تا قبل از ایام اربعین حسینی ۲۸۵ کیلومتر آسفالت تقویتی، ۳۸۵ کیلومتر آسفالت حفاظتی و ۳۶۰ کیلومتر لکه‌گیری در محورهای استان‌های دارای پایانه مرزی اربعینی انجام می‌شود.

اکبری با بیان اینکه اصلاح ۱۳ نقطه پُرحادثه در محورهای منتهی به مرزهای اربعین‌حسینی دستور کار قرار دارد، از خط‌کشی ۱۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر، ۲۵ کیلومتر حفاظ بتنی و فلزی، ۹ کیلومتر روشنایی طولی و ۳۸ مورد روشنایی نقطه‌ای در محورهای یاد شده خبر داد.

به گفته معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ۳۶ هزار عدد علائم اخطاری و انتظامی، یک‌هزار و ۴۰۰ متر مربع علائم اطلاعاتی در محورهای استان‌های منتهی به مرزهای تمرچین، مهران و برکت، ریمدان، شلمچه و چذابه، میرجاوه، باشماق و خسروی نصب شده است.

کد خبر 6141553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha