۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۶

حاجی دلیگانی در جلسه علنی مجلس:

وزارت نفت باید اقدامات خود برای ذخیره سازی گاز را تشریح کند

وزارت نفت باید اقدامات خود برای ذخیره سازی گاز را تشریح کند

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۲ بر ذخیره سازی گاز تاکید شده و باید وزارت نفت توضیح دهد چه اقدامی در این مورد انجام داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش وزیر نفت درباره آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل در کشور گفت: مجلس در سال ۹۸ قانون حمایت از توسعه پایین دستی صنایع نفت و گاز با سرمایه گذاری مردمی را به تصویب رساند ما تاکنون کمتر از ۱۰ درصد از این قانون اجرا شده است.

وی ادامه داد: یکی از علل ناترازی انرژی عدم اجرای قانون مذکور است. همچنین در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ لزوم ذخیره سازی گاز تصویب شد و وزیر نفت باید توضیح دهد که چه اقداماتی برای اجرای این قانون انجام شده است و چقدر گاز ذخیره شده تا در زمستان با مشکل رو به رو نشویم.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: همچنین مطابق با یکی دیگر از قوانین مجلس ۱۴.۵ درصد از میزان صادرات نفت و میعانات گاز در اختیار شرکت ملی نفت است و سوال ما این است که آیا این ۱۴.۵ درصد به واقع در اختیار این وزارتخانه است یا خیر و اگر واقعاً در اختیار وزارت نفت است آیا سرمایه گذاری در بخش زیرساخت‌های نفت و گاز انجام می‌شود یا خیر.

کد خبر 6141558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha