۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۹

ضرغامی خبر داد:

برگزاری سومین دوره تجلیل و نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی

برگزاری سومین دوره تجلیل و نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: فردا سومین دوره تجلیل و نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی برگزار می‌شود که ابتکار خوبی در وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: امروز به وزرای محترم هیأت دولت تقدیم کردم که فکر می‌کنم خلاقیت در نوع گزارش دادن بوده است.

وی ادامه افزود: این جزوه که در نوع خودش بی‌نظیر است و در جلسه سراسری مدیران توزیع شد، تحت عنوان هزار روز خدمت با رئیسی، چهار حوزه را مورد توجه قرار داده است که عبارتند از: تبیین حوزه‌های مأموریت، کارنامه هزار روزه نظام، مسائل پیش رو و اقدامات اولویت دار است.

ضرغامی تاکید کرد: این گزارش می‌تواند برای رئیس جمهور و دولت جدید در امور آینده وزارتخانه مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: همچنین فردا سومین دوره تجلیل و نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی برگزار می‌شود که ابتکار خوبی در وزارتخانه است.

وی اذعان کرد: نکوداشت چهره‌های ماندگار رویداد ابتکاری ارزشمندی است که در وزارت میراث فرهنگی و در دولت سیزدهم و با هدف تجلیل از پیشکسوتان و نخبگان سرمایه‌های کشور پایه گذاری شده است و هدف اصیل این برنامه افزایش سطح میراث فرهنگی، انتقال نسبی تجربیات و معرفی الگو برای جامعه است، بر ا در دو دوره‌ای که برگزار شد آثار و برکات زیادی داشت و شهید رئیسی بارها در صحبت‌ها خود از ارزش و تاثیر این رویداد تشکر کرد.

ضرغامی خاطر نشان کرد: میراث فرهنگی و تمدنی کشور سرمایه ارزشمند بی‌بدیلی است و در کنار آن پیشکسوتان و سرآمدان میراث فرهنگی جزو ریشه‌ها و شناسنامه‌های کشور هستند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه شکوه ایران باستان در بندر شانگهای چین اظهار کرد: این نمایشگاه به بهترین وجه و بسیار زیبا برگزار شد، محلی که در نظر گرفته بودند محل بسیار مناسبی بود که بلافاصله پس از افتتاح جمعیت فراوانی آنجا جمع شدند که اصلاً امکان حرکت کردن وجود نداشت.

وی افزود: روز دوم افتتاحیه همه بلیت‌ها پیش فروش شده بود و استقبال بسیار بالایی از این نمایشگاه مانند شش ماه اول صورت گرفته است؛ چینی‌ها به ویژه نوجوانان و جوانان چینی نسبت به تاریخ خودشان بسیار حساس هستند، ضمن آنکه نسبت به تاریخ جهان هم خیلی پیگیر و علاقه‌مند هستند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: حل موانع روابط گردشگری را با مسئولان چینی در حال پیگیری هستیم و یکی از منابع اصلی ما به عنوان تامین گردشگر از چین است، البته مشکلات کوچکی مواجه شده بود که با توجه به صحبت‌هایی که با وزیر گردشگری چین و وزیر بین الملل حزب کمونیست چین داشتیم، راه حل رفع این موانع برطرف خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که در انتخابات از کدام نامزد حمایت خواهید کرد، تاکید کرد: هنوز تصمیمی به لحاظ شخصی نگرفتم که به کدام نامزد رای بدهم و دولت همچنین نگاهی را دارد، دولت از هیچ نامزد خاصی به عنوان نامزد دولت عادت حمایت نمی‌کند.

وی عنوان کرد: البته ممکن است در طول سالیان گذشته راجع به افراد مختلف قضاوت‌هایی کرده باشم که آنها را تکذیب نمی‌کنم، اینگونه قضاوت‌ها که مربوط به سال‌های گذشته با انگیزه‌های مختلف و سئوالاتی که شده در جایگاه خودش محفوظ است.

ضرغامی بیان کرد: تاکنون من و خانواده‌ام تصمیم نگرفته‌ایم که به کدام نامزد رای بدهیم؛ آخرین صحبتی که من با خانواده‌ام داشتم این بود که به کدام نامزد رای بدهیم و بین سه تا چهار نفر مورد نظر خودمان قرعه‌کشی کنیم که بد هم نیست.

کد خبر 6141588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha