۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۲

در همایش زنان،پیشرانِ پیشرفتِ ایران؛

قالیباف: زنان ما، اساس پیشرانِ پیشرفتِ ایران عزیزمان هستند

قالیباف: زنان ما، اساس پیشرانِ پیشرفتِ ایران عزیزمان هستند

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در همایش امروز گفت: خانواده و زن در خانواده مهم‌ترین عنصر و سلول جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، صبح امروز (چهارشنبه) در همایش زنان، پیشرانِ پیشرفتِ ایران در مرکز سالن همایش نورالرضا (ع) حاضر شد.

قالیباف گفت: ما هر چه از جامعه توقع داریم، اول از خانواده با محوریت زن داریم. زن به عنوان یک مادر، مهم‌ترین عنصر فرهنگ و جامعه ما است. فرهنگ، زنانه‌ترین عنصر در جامعه است، و ما شما را پیشران اصلی کشور می‌دانیم. امروز ما معتقدیم اگر مادران آرامش و آسایش داشته باشند، جامعه ما آرامش و آسایش دارد. سنگ صبور خانه، زن و مادر خانه است.

وی افزود: در تنظیم برنامه هفتم برای پنج سال آینده مخاطب برنامه هفتم، خانواده و زنان خانواده هستند. بنده بر این باورم که در گذشته عمل کردم و در آینده هم جدی‌تر عمل می‌کنم، که زنان ما در عرصه‌های مدیریتی هیچ فرقی با مردان نمی‌کنند و نباید هیچ تبعیضی بین زنان و مردان باشد. در حوزه مدیریت، مهم شایسته گزینی و شایسته سالاری است و این حق آن‌ها است که در پست‌های مختلف مدیریتی باشند. زنان ما اساس پیشرانِ پیشرفت‌اند که ان‌شاءالله این امکان را فراهم خواهیم کرد.

قالیباف گفت: زنان سرپرست خانوار باید حق تقدم داشته باشند. لذا باید از زن حمایت شود و به آن‌ها توجه شود. ما معتقدیم تربیت نسل آینده در خانه و حتماً با خانه‌داری زن محقق می‌شود، چون زنان، پیشرانِ پیشرفتِ ایران عزیزمان هستند. شما مراکز شهربانو و سرای محله در بحث مربوط به دختران جوانمان را در شهر دیدید، جایی برای حضور دخترانمان فرصت‌هایی را توأم با امنیت اجتماعی و اخلاقی برایشان فراهم کردیم. در حوزه مدیریتی و اشتغال و نیروی انتظامی، زنان ما وارد شدند و درجه گرفتند و رشد کردند. ما فرصت‌هایی را  برای دخترهای جوان کشورمان فراهم می‌کنیم که بتوانند ورزش کنند، مطالعه کنند و …. .اولویت جدی‌ما آماده سازی محیط شهر برای زنانمان بوده است و پیگیری خواهیم کرد.

قالیباف همچنین تاکید کرد: در حوزه معیشت و سلامت، خانواده‌ها به دلیل تورم، تحت فشار هستند. اینجا بیشترین فشار به سبد خانوار آمده است. بنده با شناخت ظرفیت‌ها، دولت چهاردهم را ضامن آن می‌دانم، که تورم کاهش پیدا کند و افزایش حقوق اتفاق بیفتد و این فاصله را با کمک نقدینگی و کالای اساسی جبران می‌کنم. مطمئن باشید که این آسایش و آرامش را برای شما فراهم می‌کنیم تا شما بتوانید در پیشرفت کشور نقش خودتان را ایفا کنید.

کد خبر 6141741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha