۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۸

پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با مهر:

حضور در مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر، نماد ارادت به علی (ع) است

حضور در مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر، نماد ارادت به علی (ع) است

کارشناس فوتبال با دعوت مردم به حضور در مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر گفت: ما ایرانی ها از نام علی (ع) مدد می گیریم و ارادت خاصی به ایشان داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، با نزدیک شدن به عید غدیر، همانند هر سال جشن ۱۰ کیلومتری به نام «مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر» برگزار می‌شود که تنها جنبه مذهبی دارد و به دور از هرگونه مسائل سیاسی است. این جشن فرصتی است تا مردم به یاد حضرت علی (ع) و سیره ایشان گرد هم آیند و از فضائل و آموزه‌های ایشان بهره‌مند شوند.

محمود شافعی کارشناس فوتبال و پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با تاکید بر اهمیت عید غدیر اظهار داشت: حضرت علی (ع) الگوی مردانگی و جوانمردی تمام ایرانیان هستند و برای هر کاری که داشته باشیم از نام علی (ع) مدد می‌گیریم. نام حضرت علی در رزق و روزی و کسب و کار مردم دیده می‌شود. من از آنجایی که عاشق حضرت علی هستم، از نام او برای کارهای خود مدد می‌گیرم و سرلوحه زندگی ام قرار داده‌ام.

وی در ادامه افزود: به عنوان فرد کوچکی از جامعه ورزش امیدوارم راه حضرت علی (ع) را در سیرت زندگی خود داشته باشیم و گوشه‌ای از اخلاقیات این بزرگوار را در زندگی خود به کار ببریم. حضرت علی (ع) نماد عدالت، شجاعت و مهربانی است و ما باید در تمامی ایام سال، سعی کنیم این ارزش‌ها را در زندگی خود پیاده کنیم.

شافعی در خصوص جشن مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر گفت: برگزاری چنین جشنی نشان‌دهنده عشق مردم به حضرت علی (ع) است. حضرت علی کسی است که در موسم غدیر جانشین به حق پیامبر (ص) شدند و توانستند عدالت را در جامعه برقرار و همسو کنند. من به مردم توصیه می‌کنم فارغ از هر جناح سیاسی در این جشن شرکت کنند و همیشه در زندگی خود گذشت داشته باشند تا نگاه حضرت علی (ع) به زندگی شأن باعث خیر و برکت شود.

وی تاکید کرد که این جشن نه تنها یک مراسم مذهبی است بلکه فرصتی برای تقویت همبستگی و وحدت میان مردم است: جشن مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر، فرصتی است تا مردم از تمامی اقشار و سنین مختلف، در یک مکان گرد هم آیند و از فضائل حضرت علی (ع) بهره‌مند شوند. این جشن می‌تواند به ما یادآوری کند که پیروی از سیره اهل بیت (ع) و به‌ویژه حضرت علی (ع)، می‌تواند مسیر زندگی ما را روشن‌تر و با برکت‌تر سازد.

شافعی با اشاره به اهمیت شرکت در این مراسم‌ها تصریح کرد: حضور در چنین جشن‌هایی، نه تنها نشان‌دهنده اعتقادات و باورهای ماست، بلکه فرصتی برای نزدیک‌تر شدن به ارزش‌های والای اسلامی و انسانی است. باید جوانان را به شرکت در این مراسم‌ها تشویق کنیم تا از نزدیک با معارف و ارزش‌های اهل بیت (ع) آشنا شوند.

در پایان، شافعی ابراز امیدواری کرد که این مراسم با حضور گسترده مردم برگزار شود و یاد و نام حضرت علی (ع) بیش از پیش در جامعه زنده بماند: امیدوارم که امسال نیز همانند سال‌های گذشته، مردم با حضور پرشور خود، نشان دهند که همچنان به ارزش‌ها و معارف اسلامی پایبند هستند و از آنها در زندگی روزمره خود بهره می‌برند.

این جشن، فرصتی است تا همگان به یاد آورند که پیروی از سیره اهل بیت (ع) و به‌ویژه حضرت علی (ع)، می‌تواند مسیر زندگی را روشن‌تر و با برکت‌تر سازد. حضور پرشور مردم در این مراسم، نشان‌دهنده عشق و ارادت قلبی آنان به این بزرگوار و آموزه‌های والای اوست.

کد خبر 6141763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      0 0
      بجای بریز و بپاش های این چنینی و هدر دادن پول بیت‌المال برای تبلیغ خودتان این پول را صرف بهبود وضعیت مردم محروم در شهرها و روستاها بکنید. حضرت علی به این تبلیغات نیاز ندارد. درس او به همه؛ رسیدگی به محرومان بود
    • یوسف IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      0 0
      صد کیلو متر هم باشه .....مردم‌نمیخوان بفرمایید پولش از کجا ا.مده