۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۵

شرایط ثبت‌نام اعلام شد؛

آغاز ثبت‌نام تکمیل ظرفیت چهل و یکمین آزمون دستیاری فوق تخصص پزشکی

آغاز ثبت‌نام تکمیل ظرفیت چهل و یکمین آزمون دستیاری فوق تخصص پزشکی

فرصت ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت چهل و یکمین آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی آغاز شد. در این مرحله ۲۴۰ نفر دستیار فوق تخصص پزشکی پذیرفته می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون کتبی دستیاری فوق تخصصی پزشکی ۲۸ دی ماه ۱۴۰۲ با حضور تعداد ۵۱۷ نفر داوطلب برگزار شد و پس از برگزاری آزمون کتبی، آزمون شفاهی چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی در رشته‌های مصوب در روزهای ۱۶ تا ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

نتایج نهایی چهل و یکمین آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی ۹ خردادماه ۱۴۰۳ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

مرحله تکمیل ظرفیت چهل و یکمین دوره آزمون دستیاری فوق تخصی از ۳۰ خرداد تا ۳ تیرماه به منظور تأمین نیروی انسانی فوق تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود.

در این مرحله متقاضی پس از ثبت نام با توجه به زمان و مکان اعلامی، در زمان مقرر در جلسه آزمون حضور می‌یابد و کلیه سوابق آموزشی اعم از مقالات، پایان نامه، مدارک مرتبط با مشارکت در طرح‌های تحقیقاتی و … را ارائه می‌کند.

کارت شناسایی عکسدار (کارت ملی، نظام پزشکی و …) جهت ورود به جلسه الزامی است و در صورت اضافه شدن دانشگاه محل پذیرش به لیست اعلامی، مراتب در روز آزمون به اطلاع کلیه داوطلبان رسانیده می‌شود تا نسبت به انتخاب آن در اولویت‌های خود، اقدام کنند.

اعضای هیأت علمی و مستخدمین وزارت بهداشت یا سایر سازمان‌ها نیاز به موافقت محل استخدام جهت شرکت و شروع به دوره خواهند داشت.

افراد واجد شرایط شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دستیاری فوق تخصصی ۱۴۰۳:

- عدم اشتغال به تحصیل در یکی از رشته‌های فوق تخصصی پزشکی و دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) و Ph.D

تبصره: دارندگان مدرک دانشنامه فوق تخصصی و قبول شدگان آزمون نهایی و گواهینامه فوق تخصصی در یکی از رشته‌های پزشکی بالینی مجاز به شرکت مجدد در آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی نیستند.

- داوطلبانی که در چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی شرکت کرده و پذیرفته نشده اند.

- کلیه دارندگان مدرک دانشنامه تخصصی در رشته‌های پیش نیاز بیماری‌های داخلی، کودکان، بیهوشی، روانپزشکی و جراحی عمومی که تعهدات موضوعه ضریب K ایشان به اتمام رسیده و یا حداکثر آن را در تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ به پایان برسانند.

- داوطلبانی که در حال انجام خدمت وظیفه عمومی هستند در صورت ارائه گواهی مبنی بر اینکه مدت خدمت سربازی آنان تا تاریخ ٣١ شهریورماه سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد مجاز به شرکت در آزمون پذیرش دستیار خواهند بود. (به استثنا پذیرفته شدگان سهمیه بومی مناطق محروم موضوع قانون عدالت آموزشی)

- در صورت اخذ مصوبه از نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی داوطلبان واجد شرایط فوق الذکر برای رشته فوق تخصصی جراحی کودکان در صورت تمایل با درج علاقه مندی، علاوه بر دریافت کمک هزینه تحصیلی در طول دوره دستیاری از سایر مزایای مشوق نیز بهره مند شوند و در ازا آن به مدت دوبرابر مدت تحصیل برای دانشگاه مربوطه خدمت کنند.

کد خبر 6141769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha