۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶

پایان روزهای عاشقی در مشاعر مقدسه

پایان روزهای عاشقی در مشاعر مقدسه

برگ دیگری از عملیات مهم حج تمتع رقم خورد و ایام تشریق حج تمتع ۱۴۰۳ به پایان رسید اما این راه همچنان ادامه دارد و خدمت رسانی به حاجیان ایرانی تا آخرین ثانیه به بهترین نحو مدنظر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، باید عاشق باشی تا گرمای ۵۰ درجه هوا تو را از پا نیاندازد؛ باید عاشق باشی تا خواب بر تو چیره نشود و ۲۱ ساعت با چشمان بیدار خدمت کنی، باید عاشق باشی که گشنکی و تشنگی خم به ابرویت نیاورد، باید عاشق باشی تا با هر دغدغه‌ای بازهم به روی زائر خسته لبخند بزنی، باید عاشق باشی که دغدغه زائر را بر دغدغه خودت ترجیح دهی، باید عاشق باشی که زمان برائت معنا نداشته باشد و فقط به معنای عشق بیاندیشی آن هم در امتداد خدمت به زائر با نجابت.

زائران ما آدم‌های عجیب و نجیبی هستند؛ عجیب به این خاطر که می‌فهمند چه کسی عاشقانه به آنها خدمت می‌کند و نجیب هم بدین خاطر که با نجابت شأن و با لبخندشان از خادم و نوکرشان سپاسگزاری می‌کنند.

اصلاً فلسفه حج و فلسفه زیارت حکایت عشق است و سرآغاز و سرانجام این حکایت و روایت را حضرت دوست می‌نویسد و مهم اوست که مهر بر برگ دفتر خادم می‌زند.

و اما در حج در جایی که خادم زائر خود خدا هستی. بهترین امضا را در پای برگه رضایت را خود خود او می‌زند و اینک که برگی دیگر از دفتر حج سپری شده و ایام تشریق حج تمتع ۱۴۰۳ به پایان رسیده است مهر نوکری را بر قلب عاشق می‌زند.

زائرانی که روزهای حضور در مشاعر مقدسه را درک کردند و در یک زیست جدید آن هم در عرفات و مشعر و منا، جلوه‌های حضرت یار را پیدا کرده‌اند می‌دانند چه کسی همدل و همیار آنها بوده است، و قدردان هستند آن هم با لبخند رضایت.

زائرانی که فرشته خو شده‌اند زائرانی که قلبشان رقیق است و اشکشان شفیع. زائرانی که نگاهشان مهربان است و حرفشان عیان. اینان که از هشتم ذی‌الحجه بار سفر را به عرفات بستند و حج را بعد از چند روز وقوف و بیتوته یافته‌اند، در دوازدهمین روز ذی‌الحجه و آن هم در شرایطی که رفتند برای سنگ زدن به شیطان در آخرین روز، به خوبی فهمیدند معنای عاشقی را.

حج تنها جایی است که خادمانش عاشقانه به دنبال جمع‌آوری خیرات و برکات هستند و مزدشان را از حضرت دوست طلب می‌کنند و این افتخاریست برای عاشقان.

و اگر خادمی عاشق نباشد نمی‌تواند رضایت زائری را کسب کند و در دوازدهمین روز آنچه دیدیم عشق بود و عشق که از جانب خادمان به زائران حواله شد و لبخند رضایتی بود که از زائران نثار خادمان شد.

اینک برگی دیگر از دفتر حج تمتع ۱۴۰۳ به پایان رسید اما این ماجرا همچنان باقی ست و خادمان تا آخرین ثانیه در کنار زائران هستند تا آخرین دقیقه حضور.

این چنین است که خادمی را افتخاری بی نظیر می‌توان دانست برای رضایت حضرت حق

کد خبر 6141802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha