۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۰

در آستانه هفته قوه قضاییه انجام شد؛

برپایی میز خدمت دستگاه قضا در روستای ویرمونی آستارا

برپایی میز خدمت دستگاه قضا در روستای ویرمونی آستارا

آستارا- در آستانه هفته قوه قضاییه میز خدمت دستگاه قضا با محوریت ترویج فرهنگ عمومی صلح و سازش و مشاوره حقوقی در روستای ویرمونی آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر چهارشنبه میز جهادی خدمت دستگاه قضا در آستانه هفته قوه قضائیه در روستای ویرمونی بندر آستارا با محوریت ترویج فرهنگ عمومی صلح و سازش و مشاوره حقوقی با حضور عباس جاذب ریاست دادگستری و یاسر همدمی دادستان عمومی و انقلاب بندر آستارا با هدف حل مشکلات قضائی و حقوقی مردم شهرستان و مشاوره قضائی در مسجد جامع این روستا برگزار شد.

در این میز خدمت مشکلات مردم توسط ریاست دادگستری و دادستان شهرستان بررسی و دستور پیگیری و رسیدگی به پرونده‌های مراجعین صادر شد.

«عباس جاذب» رئیس دادگستری آستارا در این جلسه با اشاره به تشکیل شورای مشورتی در مساجد شهرستان بیان کرد: مسجد و محله محور کردن رسیدگی به مشکلات مردم در شورایی تحت عنوان «شورای صلح و سازش» با بهره‌گیری از ظرفیت علمای مساجد و ریش سفیدان یک حرکت تأثیر گذار در این حوزه بوده و دادگستری نیز از این شورا حمایت‌های لازم را به عمل خواهد آورد.

رئیس دادگستری آستارا تصریح کرد: کاهش اطاله رسیدگی به پرونده‌های قضائی و افزایش سرعت رسیدگی توأم با دقت از جمله برنامه‌های در دست اقدام در دادگستری آستارا است.

برپایی میز خدمت دستگاه قضا در روستای ویرمونی آستارا

برطرف کردن مشکلات مردم در اولویت قرار دارد

«یاسر همدمی» دادستان عمومی و انقلاب آستارا نیز در این جلسه با اشاره به اهداف دستگاه قضا برای دست‌یابی به عدالت و رضایت عمومی، بیان کرد: هیچ شریعتی به اندازه اسلام به صلح و سازش در کنار اجرای عدالت و احقاق حق اهمیت نداده، چنان‌که صلح و آشتی بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص) از یک سال عبادت بالاتر است.

همدمی احیای حقوق عامه از جمله تأمین امنیت، سلامت، بهداشت عمومی، حفاظت از جنگل‌ها، مرتع‌ها و تولید ملی را از اولویت‌های دستگاه قضا برشمرد و اضافه کرد: برطرف کردن مشکل‌های مردم و تکمیل پروژه‌های مهم ملی و استانی مورد توجه است و برای آنها تلاش می‌شود.

کد خبر 6141808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha