۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۹

رییس اداره سنجش وارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش فارس خبر داد؛

رقابت ۳۹هزار دانش‌آموز برای ورود به مدارس نمونه و تیزهوشان فارس

رقابت ۳۹هزار دانش‌آموز برای ورود به مدارس نمونه و تیزهوشان فارس

شیراز - رییس اداره سنجش وارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش فارس گفت: ۳۹ هزار دانش‌آموز پنجشنبه و جمعه برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی فارس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر شیرازی‌نژاد با اعلام خبر رقابت ۳۹ هزار دانش‌آموز برای ورود به مدارس نمونه و تیزهوشان فارس بیان کرد: در این آزمون‌ها، ۱۴ هزار دانش‌آموز برای ورود به پایه هفتم در مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) و ۲۵ هزار دانش‌آموز نیز برای ورود به پایه دهم در مدارس سمپاد و نمونه دولتی فارس با هم به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: آزمون‌های مدارس سمپاد و نمونه دولتی در ۵۱ منطقه آموزشی فارس و ۲۳۶ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: ۸۵ حوزه آزمون برای ورود به پایه هفتم مدارس سمپاد و ۱۵۱ حوزه آزمون برای پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی مشخص شده است.

شیرازی نژاد گفت: فرایند آزمون ورود به پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان روز پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ساعت ۹:۴۵ صبح و آزمون ورود به پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی نیز روز جمعه یکم تیر ساعت ۶:۴۵ صبح آغاز می‌شود و درِ حوزه‌های امتحانی رأس این ساعت بسته خواهد شد.

وی ادامه داد: دریافت کارت ورود به جلسه از طریق سامانه اینترنتی به آدرس my.medu.ir است و اگر دانش آموزی تاکنون این کارت را دریافت نکرده، هر چه زودتر اقدام کند.

شیرازی‌نژاد افزود: دانش‌آموزانی که کارت ورود به جلسه آنها بدون عکس بود، لازم است با همراه داشتن کارت و یک قطعه عکس به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنند تا مدرسه نسبت به الصاق عکس و درج مهر مدرسه بر روی عکس اقدام کند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان در صورتی‌که به هر علتی تا روز آزمون موفق به این کار نشدند، باید در روز آزمون با یک مدرک شناسایی عکس‌دار (شناسنامه) به حوزه امتحانی خود مراجعه کنند تا احراز هویت شوند.

به گفته شیرازی نژاد، پیش بینی می‌شود وزارت آموزش و پرورش نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی را نیمه نخست مرداد ماه به صورت متمرکز اعلام کند.

کد خبر 6141824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      0 0
      واقعا شرم اور بود اين همه ا سترس به كودكان دوازده ساله وارد كرديد كه چي رو ثابت كنيد؟ سوالات در فهم دانش اموز ششمي نبود همه بچه ها در حوزه كه باز شد همگي گريه ميكردند اينطوري ميخواهيد جلوي مهاجرت رو بگيرديد